Ongeval volledig in recht.

rodenis
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ongeval volledig in recht.

#1 , 11 dec 2018 14:49

Mijn partner is een Duitse zelfstandige vrachtwagenchauffeur,in april dit jaar had hij een ongeval in Herentals,de tegenpartij is van rijvak afgeweken en recht in de cabine gevlogen,beide voertuigen waren totaal loss,tegenpartij is ook ter plaatse overleden.Mijn partner was volledig in recht waarvan getuigen,ook het verslag van parketdeskundige was volledig ten zijne gunste.Als zelfstandige heeft hij hierdoor veel financiele schade opgelopen.Toch doet de verzekering in Belgie moeilijk met uitbetalen zij stellen zich de vraag waarom de verzekering van mijn partner dit niet uitbetaald,maar loonverlies,alle onkosten;aankoop nieuwe vrachtwagen;demonteren van toestellen;overladen van de vracht en ter plaatse brengen naar de klant;medische onkosten en zoveel meer dat moet volgens mij door de verzekering in Belgie vergoed worden of werkt het in Belgie anders?De duitse verzekering heeft enkel de restwaarde van de vrachtwagen uitbetaald.Ook heeft mijn partner via zijn verzekering een advocaat toegewezen gekregen uit Eupen,met alle respect maar deze zet zich totaal niet in voor de zaak het komt ons zo voor alsof hij voor de tegenpartij is.Graag enige raad.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2018 16:09

Als de andere partij in fout was, zal de verzekering van die andere partij (ook al is de bestuurder jammer genoeg overleden), de schade die uw partner geleden heeft, moeten vergoeden. Ik begrijp niet waarom de verzekering van de tegenpartij zegt dat de verzekering van uw partner dit zou moeten doen.

Als de toegewezen advocaat zijn of haar werk niet doet, zou ik contact opnemen met de verzekering en daar melden dat je niet tevreden bent over de advocaat, aangezien deze de zaak niet vooruit helpt, en een andere advocaat eisen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 dec 2018 19:09

Als zelfstandige heeft hij hierdoor veel financiele schade opgelopen.Toch doet de verzekering in Belgie moeilijk met uitbetalen zij stellen zich de vraag waarom de verzekering van mijn partner dit niet uitbetaald,
Omdat het de tegenpartij is die de vergoeding hoort te betalen ...
maar loonverlies,alle onkosten;aankoop nieuwe vrachtwagen;demonteren van toestellen;overladen van de vracht en ter plaatse brengen naar de klant;medische onkosten en zoveel meer dat moet volgens mij door de verzekering in Belgie vergoed worden of werkt het in Belgie anders?
Dat werkt in België hetzelfde

Alle schade die gevolg is van het ongeval, dient vergoed te worden.
Ooit ...
Ook heeft mijn partner via zijn verzekering een advocaat toegewezen gekregen uit Eupen,
Hoe ver staat het strafrechtelijk onderzoek ?
Is dat afgerond , dossier geseponeerd (sepot) wegens overleden dader ?
Komt er een strafproces over het ongeval ?

Het is hier in België normaal dat verzekeringen wachten met betalen tot de schuldvraag beantwoord is of het dossier afgesloten is door het gerecht - en dàt kan héél lang duren !

Daarna volgt mogelijk nog een burgerlijke rechtsprocedure om de uiteindelijke schade vast te stellen, als er geen overeenkomst over komt met de verzekering ...
met alle respect maar deze zet zich totaal niet in voor de zaak het komt ons zo voor alsof hij voor de tegenpartij is
Waarom denkt u dat ?
Als dat is omdat het allemaal traag gaat, dat is hier "normaal".
Daar kan uw advocaat weinig of niks aan doen.

Afhandeling van zware ongevallen, sleept hier jàren aan als het via gerecht verloopt.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”