fietsongeval op fietspad

mrdoorman
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Re: fietsongeval op fietspad

#16 , 01 dec 2018 18:05

Ik vind het gewoon het eerlijkste dat je nu eens toegeeft in fout te zijn en je niet in duizend bochten probeert te wringen om je gelijk te halen, het is gewoon klaar en duidelijk man, jij hebt een risico genomen en verloren, deal with it!
Toch niet helemaal mee eens. Snel reden we niet, had ik daar gelopen ipv te fietsen was waarschijnlijk zelfde gebeurd.
En het is niet kwestie van toe te geven. Ik kom hier eerst ten rade wie schuld heeft...’

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mrdoorman
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 dec 2018 18:16

Ik ben links het fietspad op gereden omdat de oversteekplaats maar 75 meter verder was, als ik eerst naar rechts had moeten rijden moest ik enkele 100 meters rijden vooraleer over te steken.
Waarom stak je niet meteen over thv de plaats waar je die weg opkwam :?:
Of mocht dat daar niet tgv doorlopende streep of zo :?:

Er is een haag tussen fietspad en steenweg.

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 dec 2018 13:30

Als je aan de andere kant moest rijden, diende er zelfs geen vraag van schuld te worden gesteld, een voetganger kan echter op 1 sec stoppen, dus de vergelijking gaat niet op, als fietser, mbiker of whatever.... dien je de regels te volgen en als je gokt, kan je verliezen, zo simpel is het, daarmee stopt hier mijn mening

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”