Verkeersongeval met stoffelijke schade

Alex2599
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval met stoffelijke schade

#1 , 28 nov 2018 00:32

Beste,
Begin September ben ik tijdens het manoeuvreren tegen een caravan gebotst.
Ik ben toen uitgestapt, heb niemand gezien en zag ook geen duidelijke schade. Ik heb mijn kaartje met mijn gegevens achtergelaten en ben toen verder gereden.
Een week later kreeg ik een brief met een uitnodiging voor een verhoor. Daar heb ik mijn verhaal gedaan, maar kreeg ik ook niet meer te horen.
Nu, heb ik een brief in de bus gekregen met pv nummer, aard van ongeval (verkeersongeval met stoffelijke schade), gegevens van partij A en B (ik dus).
Dus is mijn vraag wat kan ik nog verwachten en wat gaat er waarschijnlijk nog komen? Ik heb een brief in de bus bij partij A binnen gestoken en hen mijn gegevens gegeven. Wat kan ik nog meer doen? Wat kan ik best wel / niet doen?

Verdere informatie;
Ik heb slecht een jaar mijn rijbewijs.
Procureur en Parket zijn de bestemmeling.


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 28 nov 2018 18:19

Nu, heb ik een brief in de bus gekregen met pv nummer, aard van ongeval (verkeersongeval met stoffelijke schade), gegevens van partij A en B (ik dus).
Staat er verder nog wat meer in ?
Dus is mijn vraag wat kan ik nog verwachten en wat gaat er waarschijnlijk nog komen?
Als je je gegevens achterliet, is er geen sprake van vluchtmisdrijf.

Je had het ongevalletje wél moeten gaan aangeven bij de politie ...

https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /229-art52

52.2. Elke persoon betrokken in een ongeval dat uitsluitend stoffelijke schade heeft veroorzaakt, moet :

1° indien hij meer dan vijftien jaar oud is, zijn identiteitskaart of het als zodanig geldend bewijs vertonen aan andere in het ongeval betrokken personen die er hem om vragen;

2° ter plaatse blijven ten einde gezamenlijk de nodige vaststellingen te doen, of, zo er tussen de partijen geen akkoord is, een bevoegd persoon toe te laten die vaststellingen te doen. Indien geen bevoegd persoon binnen een redelijke tijd kan bereikt worden mogen de betrokken personen zodra mogelijk aangifte doen van het ongeval, hetzij op het dichtstbijgelegen politie- of rijkswachtbureau, hetzij op dat van hun woon- of verblijfplaats.

Zo een partij die schade geleden heeft evenwel niet aanwezig is, moeten de bij het ongeval betrokken personen zoveel mogelijk ter plaatse hun naam en adres opgeven, en in elk geval moeten zij deze inlichtingen zo haast mogelijk rechtstreeks of door tussenkomst van politie of rijkswacht mededelen.



Maar waarom contacteert de tegenpartij de politie ipv jou :?:

Ik heb een brief in de bus bij partij A binnen gestoken en hen mijn gegevens gegeven. Wat kan ik nog meer doen? Wat kan ik best wel / niet doen?
Bij verzekering gaan aangeven, en daar laten afhandelen.

Was er dan wel schade tgv het ongeval, die je niet gezien had ?

Issued
Berichten: 1227

#3 , 28 nov 2018 22:35

Staat er verder nog wat meer in ?
Ik vermoed dat het over een "attest verkeersongeval" gaat.
Dat document dient om je verzekering in te lichten. Staat enkel de plaats en aard van het ongeval in en de gegevens van de partijen.

Reclame

Alex2599
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 nov 2018 17:33

Staat er verder nog wat meer in ?
Ik vermoed dat het over een "attest verkeersongeval" gaat.
Dat document dient om je verzekering in te lichten. Staat enkel de plaats en aard van het ongeval in en de gegevens van de partijen.

Ja klopt, inderdaad attest van verkeersongeval.

Terug naar “Verkeersongevallen”