Onderlinge regeling aanrijding

LJ-LRF
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Onderlinge regeling aanrijding

#1 , 25 sep 2018 14:47

2 maanden geleden gebeurde een aanrijding, hierbij werd beslist om dit onderling te regelen.

door de schuldeiser werd een bedrag A gevraagd
schuldenaar ging akkoord met bedrag A

volgende digitale communicatie tussen beide partijen kwam tot stand:

Pers1(schuldeiser): hey, wanneer zou je het geld van de reparatie aan mijn wagen kunne storten?
mijn rekening nummer is XXXXXXX
het is redelijk dringend


pers2: bedrag A als ik mij niet vergis?
(hierbij werd een screenshot gevoegd van de online betaling)

Pers1: inderdaad perfect, merci

per2: ok

1 maand na deze communicatie vraagt de schuldeiser plots 21% extra, hij was naar eigen zeggen de btw vergeten

in hoevere is bovenstaande digitale communicatie tussen beide partijen een geldige bindende onderlinge overeenkomst?
kan de schuldeiser de eerder bekomen overeenkomst eenzijdig verbreken en een hoger bedrag vragen?


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 25 sep 2018 14:49

Zijn beide partijen particulier?

LJ-LRF
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2018 14:54

schuldeiser: niet zeker
schuldenaar: ja

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 25 sep 2018 15:03

Als de betalende partij particulier is, wordt de ontvangende partij geacht de prijzen inclusief BTW te geven, dacht ik.
Al ben ik niet 100% zeker of dit hier ook van toepassing zal zijn, maar het is alvast een extra punt waardoor de schuldenaar sterker staat.

LJ-LRF
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2018 15:16

en het feit dat er reeds een bedrag was overeengekomen? kan de schuldeiser dit zomaar openbreken?

Terug naar “Verkeersongevallen”