ongeval in Frankrijk

DannyRuth
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ongeval in Frankrijk

#1 , 03 sep 2018 08:07

Ik hoop dat ik dat hier mag posten en jullie mij hiermee op weg kunnen helpen.

Mijn man neemt op 1 juli 2018 deel aan de marathon van de Mont Blanc in chamonix in Frankrijk.
Bij aankomst wordt hem een glas alcohol aangeboden. Een uur na aankomst neemt mijn man en zijn vrienden de stoeltjeslift terug naar beneden.
Wanneer hij beneden aankomt voelt hij zich ineens heel slecht en kan hij niet meer blijven staan. Hij begint dan ook over te geven.
Vele mensen stoppen bij hem en uiteindelijk neemt iemand het initiatief de 112 te bellen. De ambulance komt ter plaatse en brengt mijn man naar de ehbo stand van de organisatie.
Mijn man meldt direct dat hij lijdt aan een bloedstollingsziekte. De dokter in de ehbo post zegt hem dat hij dronken is en dat hij de ehbo stand moet verlaten.
Mijn man blijft overgeven en blijft toch nog meer dan een uur liggen. Wanneer de dokter de ehbo stand wil opruimen zegt hij nogmaals tegen mijn man dat hij thuis zijn roes moet gaan uitslapen.
Mijn man probeert recht te staan en valt opnieuw op de grond. De dokter wordt boos en ze brengen mijn man in een rolstoel tot aan zijn wagen.
Hij gaat op de achterbank liggen, zijn vriend brengt hem naar hun hotel.
De hotelmanager ziet dat er meer aan de hand is (mijn man kan niet staan, niet zitten) en belt opnieuw 112. Deze keer wordt hij weggebracht naar spoed waar hij weer opnieuw aanhaalt dat hij een bloedstollingsziekte heeft.
Na enkele uren krijgt hij een Baxter. Men gaat er vanuit dat hij uitdrogingsverschijnselen vertoont. Het is pas de dag nadien dat men een hersenscan uitvoert en een bloedklonter vast stelt.
Mijn man heeft enorm veel geluk gehad. Is nu herstellende maar normaal komt alles terug in orde.
Nu hebben wij de laatste dagen 2 maal telefoon gekregen van de dokter van de ehbo. Eerste keer redelijk vriendelijk, uitvragend, ... en soms liet hij het woordje klacht vallen.
De tweede keer heel intimiderend, dat ik een gevecht tegen hem mocht beginnen met rechters, dat ik hem nooit iets zou kunnen maken.
Dit heeft kwaad bloed gezet bij mij.
Ik heb ondertussen een getuigenis van de hotelmanager en van een getuige en vraag me af of ik hiermee iets kan beginnen tegen hem?
Ik heb reeds een verzekeringsarts hierover gesproken en zij raad me aan ook eens inlichtingen te vragen aan een jurist ivm de rechten in Frankrijk.
Kan jij mij hierin opweg helpen?
Heeft het volgens jou zin hiermee verder te gaan?
Alvast bedankt
Ruth
rsmulder@sckcen.be

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 08 sep 2018 20:49

Hebt u verzekering o.a. rechtsbijstand.
Procedure zo wie zo in Frankrijk.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”