Indien ongeval, wie in fout?

Sianna
Topic Starter
Berichten: 156

Indien ongeval, wie in fout?

#1 , 24 aug 2018 18:03

Hoi,

Er is gelukkig niets gebeurd, maar nu vraag ik me af... indien er een ongeval wàs gebeurd, wie was er in fout geweest? Auto met dashcam of de auto die probeert in te voegen, terwijl er eigenlijk geen plaats is? Linkje naar het filmpje, https://photos.app.goo.gl/Zzt2paBUTwJbSwVv9, situatie op 1:40 minuten ongeveer maar ik was te tam om hetgene ervoor komt eraf te knippen. (Edit: en dan zie je ook dat ik toen geen stoten aan het uitsteken was, maar gewoon aan het rijden was. Van de andere auto was toen ook nog geen sprake).

Ik beweer dat hij geen plaats had om een maneuver uit te voeren, hij beweert dat ik rechts aan het voorbijsteken ben... Dat tweede kan misschien kloppen, langs de andere kant, ben ik gewoon aan het optrekken en de derde auto op het baanvak links naast mij is aan het vertragen. Moet ik dan op mijn rijvak gewoon mee vertragen (en gaan we dan maar blokrijden?).

Alleszins bedankt op voorhand voor uw advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 24 aug 2018 19:28

Tja, tegenpartij is uiteraard in fout. Het is niet de bedoeling dat we in dergelijke situaties op de rem gaan staan. U bent gewoon een voorzienbare hindernis voor hem. Hij had u moeten opmerkingen en op zijn vak blijven. Einde verhaal

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 23 sep 2018 18:00

Er is gelukkig niets gebeurd, maar nu vraag ik me af... indien er een ongeval wàs gebeurd, wie was er in fout geweest? Auto met dashcam of de auto die probeert in te voegen, terwijl er eigenlijk geen plaats is? Linkje naar het filmpje, https://photos.app.goo.gl/Zzt2paBUTwJbSwVv9, situatie op 1:40 minuten ongeveer!
Dat zwart klein autoke ?

Die doet een manoeuvre - van rijstrook veranderen - en moet dus voorrang verlenen aan de andere weggebruikers
Zelfs als die andere weggebruiker zelf een verkeersregel zou overtreden - Cassatie - wat hier zo te zien niet het geval is.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”