Ongeval met minderjarigen met overdreven snelheid door minderjarige zonder rijbewijs en geprofiteert heeft.

Nick.l
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ongeval met minderjarigen met overdreven snelheid door minderjarige zonder rijbewijs en geprofiteert heeft.

#1 , 17 jun 2018 09:46

Ik heb Onlangs een ongeval gehad met mijn eigen wagen waarbij de verzekering op mijn vader zijn naam stond.

Kort uitgelegd:
Een maat van vroeger die nu sinds dat ongeval geen maat meer is profiteerde op alle vlakken van mij. Geld vragen, met de auto rijden, hem binnen laten komen in mijn ouders huis,.. Iedere keer moest ik van ja zeggen omdat ik bang was van de persoon. Ik heb al eerder klachten ingediend op hem. Hij zegt zelf dat hij het grootste 'crapuul' is van onze stad. Ik had een klacht van hem gekregen en stelde voor om er over te babelen samen onder elkaar, die klacht bleek een valse verklaring te zijn en werd geseponeerd. Nu ik kwam nog altijd overeen met die gast. Hij vroeg naar mijn geld, om mee te gaan met te auto, hem rond te voeren, en zelfs hem laten te rijden (hij heeft geen rijbewijs, ik wist dat). Ik vroeg verschillende diensten om hulp, maar iedere keer afgekeurd omdat ik nog bij mijn pa woonde. Ikzelf was bang van die gast omdat ik wist dat hij een erg persoon was. Hij heeft mij al geslaan wanneer ik ergens parkeerde met auto kwam hij op me af en sloeg hij zonder reden op mijn neus en riep 'homo' door de straten.

Heb ik dan ook met mijn begeleiders waarvan ik ondersteund wordt besproken en klacht neergelegd.

Dan later kreeg ik een valse klacht zoals eerder vermeld hier vanwege 'opzettelijke slagen en verwondingen'.

Na dit allemaal was hij dus de baas over me, hij is 17 maar komt 18 in juli en profiteerde van me, speelde de baas over me,.. Ik was er dus letterlijk bang van. Hij profiteerde ook van mijn goedheid en braafheid en autisme.

Ik heb hem al een paar keer toen over aangesproken maar had geen zin.

Ik heb dan bijna 2 weken het contact afgesloten maar toch bleven ze contact zoeken via, de bel van mijn ouders hun huis wanneer ze niet thuis waren.
* 20 keer per seconde bellen = stalken
* bellen en sms'en naar mij, ookal waren de nummers geblokkeerd en kreeg ik toch een melding over geblokkeerde nummers.
* via facebook contact opnemen. Ookal waren hun andere profielen geblokkeerd, snapchat van hetzelfde..
* ..

Dan was ik het beu ze bleven contact zoeken dus moest ik weeral toegeven en had ik dus 'weeral' contact met hun.

Heb dit een paar keer geprobeerd om het contact te stoppen maar ze bleven mij beïnvloeden.

Ikzelf ben snel beïnvloedbaar, heb lichte vorm van autisme, een goed hart en kan geen nee zeggen.

Het ongeval
Ik kwam net terug van een voetbaltornooi met me broer van 12, en die andere gast van 17 mee, ik reed richting huis en had geen zin om weg te gaan. Maar na aandringen van die 17 jarige (beïnvloedbaarheid en profiteren van de zaak) moest ik toch toegeven. Dan reden we naar een plein (ik reed, heb volledig rijbewijs en kom 22 in augustus). We speelden daar even nog wat voetbal, dan zei de 17 jarige dat er nog 2 meisjes meegingen. Ik zei (geen nee kunnen zeggen) dat dit goed was alhoewel ik er tegen was. Ze gingen dus mee naar onze wijk ik heb ze naar hun bestemming gebracht maar ze weigerden uit te stappen. Weeral door mijn goedheid heb ik geen nee kunnen zeggen. Met hun deed ik ook wel es 'zot' maar ik ken mijn eigen auto al 4 jaar (3 jaar geoefend op voorlopig rijbewijs en geslaagd zonder opmerkingen en risico perceptietest 6/10 en rijbewijs sinds 25/01/2018) ik ken mijn auto en weet mijn grenzen. Ik weet ook wanneer ik erover ga met mijn auto en heb de controle erover. Ik ging nooit tot het uiterste gaan met mijn auto want ik weet dat dit gevaarlijk is en ben er zelfs bang van.

Wij reden erna richting industriezone omdat er daar weinig verkeer is bij onze stad (Poperinge) in de avond zaterdag na het werk. En die gast van 17 zei, warm de banden maar op, ik zei waarom? Hij zei ik ga straks eens overnemen. Ik zei nee maar die bleef zagen tot ik uiteindelijk ja moest zeggen. Omdat ik er bang van was heb ik op mijn manier dus niet zo ernstig 'de banden opgewarmd' en heb ik gewisseld met die persoon die constant zat te zagen en aandringen om te rijden. Ik heb gewisseld bij het zicht waar er mensen waren en camera's hangden. Dan heeft die persoon gezegd voor vertrek 'ik weet dat jij kan rijden maar omdat ik (zogezegd maar wist dit niet tevoren) co piloot ben bij de rally ben ik beter in rijden en kan ik beter inschatten' ik geloofde er geen bal van.

Bij het aankomen van het industriepark was mijn broer van 12 mee en 2 meisjes van rond 14-15 jaar allemaal zaten ze vanachter.

Die persoon begon rustig te rijden maar na een opeens moment mochten we niets meer zeggen en was hij zich aan het focussen op de straat. Hij was toen snelle bochten aan het nemen en tegen 80 per uur aan het rijden. Dan was ik even aan het wegdromen in die droom zag ik hoe hij een bocht van 45° nam op 2 wielen en in een straatje reed aan 80 per uur de auto was in een bocht uitgegleden door steentjes hij kon de auto niet meer houden, begon te slippen. We hadden abs maar die gebruikte dat niet, ook niet meer gas geven bij slippen om weer recht te komen dus hij liet gewoon de auto gaan. De auto kwam over een steile gracht viel erin overkop, we moesten snel eruit want het 50cm diepe water kwam erin. Degene die vanachter zaten heeft die persoon (minderjarige achter stuur) er zo snel mogelijk uit geholpen, ik vroeg of ik iets kon doen maar ik mocht niet. Na 2 minuten waren we er allemaal uit. De auto lekte klein beetje olie die ondersteboven in auto liep. Klein beetje rook eruit door contact met water. Bleef 10 minuten draaien ondersteboven en muziek spelen. Daarna zei ik het is gedaan trek maar de sleutels uit, ik was de eerste die vroeg aan mijn eigen broer of hij ok was dan vroeg ik aan de rest. Die andere persoon heeft via mensen de hulpdiensten gebeld. Onze gsm's lagen al in het water.

Juist de mijne lag 10 minuten beschermd met een goeie hoes blijkbaar in het water waardoor we nog mijn vader kunnen opbellen hebben.

Na het ongeval zei de minderjarige bestuurder 'ok we gaan allemaal zeggen dat ik gereden heb omdat hij met alles in orde is en ik regel het via mijn verzekering' ik geloofde dat..

De politie en mijn pa vroeg wie reed er, ik zei het was ik maar ik durfde de andere persoon niet te noemen. In de kliniek waarbij me knie gehecht werd heb ik het de dokters en mijn ouders verteld dat het die andere was.

Ik had nog geen officiële verklaring afgelegd en zei 'ik ga het bespreken met mijn avocaat'.

Wanneer ik zei tegen de politie dat het ik was op dat ongeval toen, was ik aangesproken door politie, moest ik blazen maar er was niets want ik drink niet. De politie zei dat ik levenslang geen rijbewijs meer mocht hebben waarna ik arrogant terugdeed naar politie toe omdat ik wist dat ik de bestuurder niet was.

Dan heb ik met mijn ouders dan nog in de nacht naar de politie geweest en gezegd dat ik de bestuurder niet was en ze verschoten. Ze zeiden dat het een andere situatie was dan.

Ik vraag mij juist af wat er daar van kan komen, ik weet dat er iets aan vasthangt maar wat precies weet ik niet. Daarom zet ik mijn volledig bericht hier om te weten wat mij te wachten staat. En die minderjarige bestuurder zonder rijbewijs.

Wat ik ook nog sinds kort weet is dat die minderjarige wil vluchten om zijn straf te ontkomen. Hij heeft een groot strafblad en zijn 16 jaar wordt bij het strafblad van 18 jaar genomen.
Enkele feiten van hem:
* diefstal
* eerder autoongeval met een auto van zichzelf.
* slagen en verwondingen
* ..

Mijn achtergrond:
6-20 jaar op internaat gezeten dus een clean achtergrond
Juist een klacht die geseponeerd is vanwege opzettelijke slagen en verwondingen.

Iemand een idee wat ik kan krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 17 jun 2018 10:20

Je vader heeft zoals je meldt, al een advocaat ingeschakeld. Wellicht kan hij met meer zicht op de volledige context op jouw familiale en maatschappelijke situatie (en die van de betrokken partijen) een prognose maken van wat er gaat gebeuren.

Nick.l
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jun 2018 10:28

Nee, er is nog geen avocaat ingeschakeld omdat dit moet via de vezekering, rechtbijstand. En de verzekering moet wachten op mijn pv nummer van de verklaring

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 19 jun 2018 21:48

U krijgt van de politie toch een attest aangifte en ook op het afschrift van uw verhoor staat het PV nr.

Gezien in begeleiding deze best ook verwittigen.

Laat uw ouders en of uw begeleiding het ganse verhaal eens bij de politie doen.

Nick.l
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jun 2018 10:03

Iedereen weet het al.

En goed idee

Ongeval heft rond 4 weken geleden plaatsgevonden

Terug naar “Verkeersongevallen”