Kan ik dit nog veranderen?

Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Kan ik dit nog veranderen?

#1 , 09 jun 2018 22:05

Een tijd geleden heb ik een bestuurder van een Amarok met aanhangwagen rechts willen inhalen omdat ik een goede snelheid had en die persoon er te lang over deed om naar rechts te gaan. Tijdens het rechts inhalen week ging hij naar rechts en heeft zijn aanhangwagen mijn auto geraakt en is mijn wagen beginnen draaien en ben ik tegen een vangrail gevlogen. Gelukkig had ik niks maar mn auto is total los had maar een jaar omnium. De bestuurder is ook direct gestopt en heeft de politie gebeld. Hij zei me al heel treiterig dat hij me niet had gezien en dat het zo dom en verkeerd is om rechts in te halen.

Ik ben er 100 procent zeker van dat hij me wel heeft gezien en me moedwillig van de baan heeft willen rammen met zn remorque

Ik trek geen euro terug van mijn verzekering, mijn premie stijg enorm en ik betaal nog 4 jaar 500 per maand af voor een wagen die herlijd is tot schroot.

Tussen zijn verzekering en de mijne was er zelfs geen discussie en is die onnozelaar volledig in zn recht. Vriendjespolitiek?

De politie sprak tijdens de interventie volledig in zn voordeel. Kan ik dat nog rechttrekken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 09 jun 2018 22:37

Amai, dat is al de tweede deze week die volledig in fout is maar toch de andere partij durft te beschuldigen dat die 100% zeker de aanrijding wou veroorzaken..

Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jun 2018 22:49

Tja op een treiterige manier bij de politie staan en zeggen dat hij me niet heeft gezien terwijl de spiegels van zo’n Amarok vrij groot zijn. Ik betaal al voor de verzekering aleen al genoeg zonder surpluskes zoals omnium en ik trek 0,0 terug

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 09 jun 2018 23:10

U betaalt dus al voldoende verzekering, en dus mag u zomaar rechts inhalen? Ik kan even niet volgen hoor.


En geen omnium meer, dat is ook de schuld van die Amadinges rijder?
Ik heb ooit van een wijze tante gehoord dat, als een omniumverzekering te duur kost, je ze net broodnodig hebt. Nu betaalt u dus met plezier een lening terug voor een auto die er niet meer is ?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jun 2018 23:33

Gebeurde dit op een rijbaan met rijstroken? Veranderde de andere bestuurder van rijstrook? Dan voerde hij een maneuver uit en moest voorrang verlenen aan u.
U beging beiden een fout. Gedeelde aansprakelijkheid. Een deel (de helft?) van uw schade moet vergoed worden door de verzekering van de tegenpartij.
Doe beroep op uw rechtsbijstandsverzekering.

Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 jun 2018 23:42

Ik betaal inderdaad nog af voor mn auto en ik heb gene meer. De bestuurder van de pick up met remorque een hovenier wist perfect waar hij mee bezig was. T moment dat mn neus zn remorque nadert pinkt hij en gaat hij naar rechts en rijd hij me van de baan.

LeenW
Berichten: 12811

#7 , 09 jun 2018 23:45

Gebeurde dit op een rijbaan met rijstroken? Veranderde de andere bestuurder van rijstrook? Dan voerde hij een maneuver uit en moest voorrang verlenen aan u.
U beging beiden een fout. Gedeelde aansprakelijkheid. Een deel (de helft?) van uw schade moet vergoed worden door de verzekering van de tegenpartij.
Doe beroep op uw rechtsbijstandsverzekering.
Weegt dat manoeuvre dan even zwaar door als een niet(?)-gereglementeerde rijbeweging?

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 jun 2018 23:46

Is er een PV opgesteld? Of EAF ingevuld? Wat staat hierin?

Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 jun 2018 23:56

EAV correct opgemaakt. Kan het zijn dat ik mn verleden tegen heb? 6 jaar geleden net hetzelfde meegemaakt maar dan op een rotonde een camionette in de flank geramd omdat ik Van de binnenste rijstrook naar buiten snij om de persoon rechts op de rotonde sneller af te zijn. Ook volledig in mn onrecht.

Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#10 , 10 jun 2018 00:03

Mag ik rechts inhalen neen, maar kblijf erbij dat die gast perfect wist wat hij deed

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#11 , 10 jun 2018 00:07

Wat staat hierin?
Ik val in herhaling.

Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#12 , 10 jun 2018 00:13

Hij wou reglementair terug rechts invoegen, maar hij had de aan veel te hoge snelheid rechts aanstormende wagen te laat gezien

The_Spy
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#13 , 10 jun 2018 08:27

Buiten het feit wat die pipo deed (ik ben voorstander en inwoner van een land waar men rechts mag voorbijsteken) vraag ik mij af hoe het komt dat gij een lening hebt en geen full omnium. Lekker gevaarlijk & soms zelfs verboden. Vaak is de full omnium verplicht voor zolang u nog niet 100% eigenaar bent.

sethje4
Berichten: 81

#14 , 11 jun 2018 22:40

Waar is dit gebeurd? Niet elk rechts inhalen wordt door de wegcode als inhalen beschouwd.

Bertels
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#15 , 12 jun 2018 12:53

Expresweg en jawel ben volledig in fout volgens de politie, mijn verzekering, zijn verzekering.

Terug naar “Verkeersongevallen”