ongeluk fietser

katje04
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ongeluk fietser

#1 , 07 jun 2018 20:00

hallo ik ga even mijn verhaal en vraag uitschrijven.

Ik heb een ongrluk gehad met een fietser in maart. Ik reed met de auto een rondpunt nader en had gezien dat ik een fietser had gepasseerd, ik reed het rondpunt op waar ik rechts moest afslagen. ik stopte om te zien waar de fietser was en terwijl ik achter mij kijk vliegt de fietser tegen mijn koffer aan. hij zei dat ik niet moest stoppen op een rondpunt dat ik moest stoppen voor ik het rondpunt had opgereden. de politie is hier bijgekomen en zeiden dat ik niet in fout was. ze stelde voor om het gewoon te regelen zonder proces verbaal omdat dit anders lang kon aanslepen. de papieren zijn opgemaakt en door beide partijen getekend. Nu krijg ik bericht van mijn verzekering dat de tegen partij de aansprakelijkheid betwist. Ik weet nu niet goed wat dit wilt zeggen. Komt het er dan op neer dat ik dan toch niet in mijn recht ben en de fietser in fout? ik stond niet op het fietspad ik ging ervan uit als hij op zijn plaats van de baan reed hij nooit tegen mijn koffer zou kunnen aanrijden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 07 jun 2018 20:02

Dat wil zeggen dat er nog beslist moet worden wie in fout is. Als de fietser op de baan ipv op het fietspad reed, zie ik het wel goedkomen voor u.

Blaatpraat
Berichten: 3792

#3 , 08 jun 2018 19:50

Iedereen moet ten alle tijde kunnen stoppen voor de voorganger.
Dit telt ook voor fietsers.

Ik zie in je verhaal geen enkele reden waarom de fietser in zijn gelijk zou kunnen gesteld worden.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 09 jun 2018 16:45

Nu krijg ik bericht van mijn verzekering dat de tegen partij de aansprakelijkheid betwist. Ik weet nu niet goed wat dit wilt zeggen. Komt het er dan op neer dat ik dan toch niet in mijn recht ben en de fietser in fout? .
De verzekering van de fietsers betwist dus dat de fietser in fout zou zijn ...

Waarom ???
Proberen waarschijnlijk ...
ik stond niet op het fietspad ik ging ervan uit als hij op zijn plaats van de baan reed hij nooit tegen mijn koffer zou kunnen aanrijden
U laat uw verzekering weten dat wat u betreft, de fietsers volledig aansprakelijk is, en diende te kunnen stoppen voor een voorzienbare hindernis.

Een voertuig dat voorrang moet verlenen (oprijden rotonde) , en daarbij stopt, of stopt uit voorzorg voor andere weggebruikers bij een richtingsverandering, is een perfect voorzienbare hindernis.

Als er een fietspad is op de weg die naar de rotonde leidt, reed de fietser bovendien niet op het deel van de openbare weg waar hij verplicht dient te rijden.

Terug naar “Verkeersongevallen”