Valse beschuldiging vluchtmisdrijf: wat kan ik verwachten?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Valse beschuldiging vluchtmisdrijf: wat kan ik verwachten?

#16 , 26 mei 2018 19:54

Hoe weet uw verzekering van uw ongeval?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#17 , 26 mei 2018 19:59

Er staat ergens ,, oogcontact ,, wat volgens mij niet kan door je geblindeerde ruiten

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#18 , 26 mei 2018 20:01



Kan u niet rechter zijn aanstaande dinsdag? Dan hoef ik me geen zorgen te maken :lol:
ik zou wel willen, die verdienen naar schijnt niet slecht :p

alle gekheid op een stokje, het feit dat ge nu voor de politierechtbank moet verschijnen is het gevolg van het niet overeenkomen van de verzekeraars

uw advocaat en uzelf moeten er gewoon de rechter op wijzen, dat hoewel u op het moment van de aanrijding ter plaatste was op het terrein, er geen enkel bewijs is dat u wel degelijk tegen het betrokken voertuig gereden hebt en dat de schade aan het betrokken voertuig niet overeenkomt met enige schade aan u eigen voertuig (welk er blijkbaar niet is)

als de tegenpartij dan begint over de getuige, vraag dan dat de getuige zijn versie nog eens komt vertellen voor de rechtbank zelf
Foto's van mijn wagen na de feiten
- https://drive.google.com/open?id=1_c7_S ... IL286zXf9J
- https://drive.google.com/open?id=1Q0CFe ... 5NBYGpZgb4
- https://drive.google.com/open?id=1UttRV ... z8qxZGQEBs

Foto van de wagen met schade (naam verkregen via pv en is bvba vlak bij mijn deur dus kon me niet houden eens te gaan kijken).
- https://drive.google.com/open?id=1XxE3K ... eDT3wIhT57

hoogte van mijn verst uitstekende punt indien ik recht achteruit reed is 51.5cm, schade loopt bij ander voertuig tot 52cm...

volgens getuige recht op recht tegen de auto gereden, auto is een pak breder dan enkel het deurpaneel...

Zelf vind ik het belachelijk dat met bovenstaande zelfs nog getwijfeld wordt maar heb al van vele vernomen dat kans groot is dat ik toch schuldig zal gesteld worden. Ik hou dit forum op de hoogte voor mensen met gelijkaardig verhaal. Alvast bedankt aan iedereen. Ik voel me toch wat meer op mijn gemak.
schade lijkt mij inderdaad verre van overeen te komen met uw wagen

lijkt inderdaad dat men daar men een trekhaak of iets gelijkaardig heeft ingezeten

laat deze foto's zeker aan de rechter zien

Reclame

Larry123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 mei 2018 20:40

En keek de getuige haaks op het zogenaamde "contact" tussen beide wagens? Want als ze/hij er loodrecht voor stond mét één van de wagens voor zich heeft ze/hij het mogelijke contact niet echt gezien....
De wagen met schade stond langs het voetpad en zij (getuige) liep op het voetpad voor zover ik verstaan heb van de beschrijving van de politie. Ze kan dus inderdaad het effectieve contact niet gezien hebben voor zover ik weet en ik hoop dat mijn advocaat daar ook zal op inspelen.

Larry123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#20 , 26 mei 2018 20:44

Hoe weet uw verzekering van uw ongeval?
Goh ,goeie vraag, ik denk dat mijn ouders contact hebben opgenomen met mijn verzekeringsagent direct na het eerste contact met de politie aangezien ze hiermee bevriend zijn maar ben het niet zeker. Ze zijn allesinds nu zeker op de hoogte van wat zich afspeelt en wat mijn standpunt is.

Larry123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#21 , 26 mei 2018 20:51

Er staat ergens ,, oogcontact ,, wat volgens mij niet kan door je geblindeerde ruiten
Enkel mijn achterste ruiten zijn geblindeerd, aangezien ik volgens de beschrijving naar de getuige op reed kan dit oogcontact dus wel maar zelf kan ik me hier niets van herinneren. Lijkt me ook normaal dat ik zoiets niet herinner aangezien het voor mij een gewone rit naar de frituur was en terug, waarom zou ik dan onthouden naar wie of wat ik kijk, ik had gewoon honger, haha :lol:

delady
Berichten: 547

#22 , 27 mei 2018 11:47

Deja vu...
Exact 30j geleden...
Op dinsdag was mijn man met zijn witte gesloten camionette bij zijn moeder op bezoek geweest..rijdt altijd inrit in..
Op woensdagnamiddag lag hij ziek in divan met buikgriep...
Kan me die dag nog herinneren als gisteren..herinner de bezoekers.
Zelf te bed..woonden tijdelijk bij mijn ouders wegens risicozwangerschap..
Op dondernamiddag komt mijn schoonmoeder langs berichtten ivm "een ongeval" wat zou gebeurd zijn op WOENSDAGNAMIDDAG bij jaar op straat ..volgens de buren...
Op vrijdag komt dan politie langs en gaat mijn man vrijwillig mee naar toenmalige kazerne voor onderzoek..
Ps..de "tegenpartij" had een RODE auto..
Grapt de politie nog dat er eerder lichtblauwe verf ophing dan rode...
Wij dachten dat hiermee opgelost was..
Helaas..
Kwam het tot een rechtszaak want er was een GETUIGE die m8jn.man zou hebben zien inrijden op de rode auto op..WOENSDAGNAMIDDAG..
Namen een advocaat..intussen een bekende polticus S. van Bilzen..
Op de avond voor proces nog bij hem geweest...hoogzwanger..terwijl ik moest liggen...
"Maak u maar geen zorgen..komt allemaal in orde.."
Volgende dag..procesdag..geen advocaat van ons te zien...
Alleen..overburen...buurmeisje van langs schoonouders...(meisje vrijde met enige zoon overburen..)..en de tegenpartij....kennissen van de overburen..
Net voor 9h..namen 2 vrouwelijke advocaten wat erbij stonden afscheid van elkaar met een handdruk..
En komt eentje ervan op ons af..terwijl wij nog rondkeken naar onze advocaat..
Ze vroeg of we de familie x waren..
Ja..
Zij zou ons vertegenwoordigen???
Op de vraag waar advocaat S. Dan was?
"Hij had een belangrijker zaak te doen"..
We voelden ons zo in het zak gezet en kregen een onbehagelijk gevoel over ons...
Meisje getuigde dat ze op WOENSDAGNAMIDDAG mijn man zag in de autozijkant zag inrijden en vluchtmisdrijf plegen..ze kon niet zeggen of het toen al donker was of ze al avondeten had gehad of niet...
Ondanks dat mijn man meerdere malen zei..kan het niet op dinsdag gebeurd zijn..toen was hij bij zijn moeder..neen op WOENSDAG..
Op de vraag kort na de beschuldiging voor het proces nog...om camionette en auto langs elkaar te zetten om hoogte indeuking te vergelijken...
Was niet mogelijk...want de auto was al gerepareerd..kort na het "ongeval"..

Uitspraak..mijn man kreeg vluchtmisdrijf aan zijn broek...
Nog altijd zo boos over..

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 27 mei 2018 14:14

Foto's van mijn wagen na de feiten
- https://drive.google.com/open?id=1_c7_S ... IL286zXf9J
- https://drive.google.com/open?id=1Q0CFe ... 5NBYGpZgb4
- https://drive.google.com/open?id=1UttRV ... z8qxZGQEBs

Foto van de wagen met schade (naam verkregen via pv en is bvba vlak bij mijn deur dus kon me niet houden eens te gaan kijken).
- https://drive.google.com/open?id=1XxE3K ... eDT3wIhT57

hoogte van mijn verst uitstekende punt indien ik recht achteruit reed is 51.5cm, schade loopt bij ander voertuig tot 52cm....
Er lijkt op tegenpartij ook schade boven de zwarte stootrand, ongeveer onder de klink , of is dat reflectie van iets op straat ?


Maar aan de vorm van de schade, zie ik eigenlijk niet direct in hoe u dat met de vorm uw bumper zou veroorzaken .
Schade loopt door naar rechts-onder op de deur, en dat is een flinke plooi

Larry123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#24 , 28 mei 2018 22:15

Foto's van mijn wagen na de feiten
- https://drive.google.com/open?id=1_c7_S ... IL286zXf9J
- https://drive.google.com/open?id=1Q0CFe ... 5NBYGpZgb4
- https://drive.google.com/open?id=1UttRV ... z8qxZGQEBs

Foto van de wagen met schade (naam verkregen via pv en is bvba vlak bij mijn deur dus kon me niet houden eens te gaan kijken).
- https://drive.google.com/open?id=1XxE3K ... eDT3wIhT57

hoogte van mijn verst uitstekende punt indien ik recht achteruit reed is 51.5cm, schade loopt bij ander voertuig tot 52cm....
Er lijkt op tegenpartij ook schade boven de zwarte stootrand, ongeveer onder de klink , of is dat reflectie van iets op straat ?


Maar aan de vorm van de schade, zie ik eigenlijk niet direct in hoe u dat met de vorm uw bumper zou veroorzaken .
Schade loopt door naar rechts-onder op de deur, en dat is een flinke plooi
Dacht ik ook ja. Achja, morgen horen wat D'Hondt er van vindt, ik laat het hier wel weten. Al genoeg gepiekerd, kan toch enkel wachten of er eindelijk iemand inziet hoe absurd het is dat gewoon voor 1 getuige al mijn bewijzen verwaarloosd lijken te worden.

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#25 , 29 mei 2018 20:46

ben zelf schadehersteller, zou het raar vinden dat de schade aan die deur van uw achterbumper zou komen. vind het wel heel raar dat er vlak nadien geen schade expert is geweest, die had de conclusie direct kunnen trekken.
de vormen van de deuken onder de stootlijst zijn ook heel raar ookal zit daar een dwarsversteviging achter. soms diagonaal soms horizontaal.

Larry123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#26 , 06 jun 2018 17:48

Rechtzaak verplaatst zodat getuige er bij is voor verklaring onder eed...

Maar, goed nieuws:
- vluchtmisdrijf valt weg!

Dus: nieuwe zitting in november enkel en alleen om te bepalen of mijn verzekeringsmaatschappij de schade zal dekken of niet. Al bij al dus al iets wat goed nieuws.

Didymus
Berichten: 2061

#27 , 06 jun 2018 18:33

Is er een tussenvonnis of vordert het openbaar ministerie niet langer vervolging voor vluchtmisdrijf?
In het laatste geval lijkt me uw conclusie namelijk iets te voorbarig.
"sowieso" schrijf je zo.

monsuzy
Berichten: 23

#28 , 19 jun 2018 18:17

Hoi, k heb zoiets ook meegemaakt. Politie komt op gegeven moment aanbellen en vraagt waar de bluts in mijn wagen vandaan komt. Ik heb geen idee, zat er al toen ik m kocht. Kijken mekaar aan, waarop n spervuur aan vragen begint : waar waart ge op ...datum ? Nagedacht, ik ben toen naar mn zus in M'stricht gereden. Aha, dus gij zijt wel degelijk in Lanaken geweest ?
Enfin, ze zijn n paar keer teruggekomen, ze hadden me zover gekregen dat ik eigenlijk zelf geloofde dat ik het geweest was, aja : ik wàs die dag daar gewees, mss had ik het niet gemerkt ???
2 agenten kunnen behoorlijk intimiderend zijn hoor, en ze waren zó zeker van hun zaak...
Gelukkig kwam mijn vriend terug thuis (beroepsmilitair dus enkele dagen na mekaar weg).
Die heeft ze rap buitengekeild door te zeggen "kom ns mee, mannekes", we gaan naar de auto kijken en het is heel duidelijk te zien dat daar een bluts is, maar ook dat-ie zó verroest was, en dat er geen nieuwe bluts bij ontstaan was.
Ze zijn het afgetrapt met hun staart tussen de benen. Nooit meer iets van gehoord.... En jammer voor hen, oplossingspercentage ging in hun geval niet omhoog. Ipv dat ze zelf ns hun gezond verstand gebruiken hebben ze liever een "case closed", en felicitaties.
Dus geef de moed zeker niet te vlug op. M.i. heb je genoeg bewijs. Groetjes !

Larry123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#29 , 24 jun 2018 12:46

Is er een tussenvonnis of vordert het openbaar ministerie niet langer vervolging voor vluchtmisdrijf?
In het laatste geval lijkt me uw conclusie namelijk iets te voorbarig.
Jammergenoeg heeft u dus gelijk en heb ik door het verkeerd doorspelen van informatie wat veel valse hoop gekregen...
Als getuige onder eed blijft beweren dat ik het was kan mij alsnog vluchtmisdrijf ten laste gelegd worden. :evil:

Hoe meer ik erover te weten kom hoe groter de onzin is. Heb voor het eerst haar verklaring van de feiten ingekeken en staan veel dingen in die AANTOONBAAR in de verste verte niet kloppen. Heb al veel zin mij als benadeelde persoon te stellen en getuige aan te klagen voor valse verklaring maarja, als deze onzin al blijft duren win ik dat zeker nooit.

ééntje die ik persoonlijk al heel leuk vind: getuige was te voet op weg naar dorp en had, zoals iedereen dat in zijn zak zitten heeft, een enveloppe, leeg A4 papier en stylo bij zich... Overigens zijn er nog tal van stellingen die ik kan bewijzen dat ze niet kloppen dus hoop dat haar getuigenis hierdoor, en door al het voorgaande (niet overeenkomende schade etc) in twijfel gesteld wordt.

Larry123
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#30 , 24 jun 2018 12:51

ben zelf schadehersteller, zou het raar vinden dat de schade aan die deur van uw achterbumper zou komen. vind het wel heel raar dat er vlak nadien geen schade expert is geweest, die had de conclusie direct kunnen trekken.
de vormen van de deuken onder de stootlijst zijn ook heel raar ookal zit daar een dwarsversteviging achter. soms diagonaal soms horizontaal.
Een schade expert had ik inderdaad beter zelf aangevraagd, dat beklaag ik mij nu al zeer...

Terug naar “Verkeersongevallen”