Aanrijding door buitenlander

natha1978
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aanrijding door buitenlander

#1 , 21 mei 2018 09:01

Hallo iedereen, maanden geleden zijn we aangereden door een buitenlander (UK). Wij hebben een full ominium verzekering.
Nu beweert de verzekering dat wij de vrijstelling moeten betalen. Deze zou geregeld worden door de rechtsbijstand.
Ik vind dit een raar verhaal. Wij waren in ons recht. De rest van kosten werden wel betaald door de verzekering.

Iemand hier ervaring mee? Klopt dit

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 21 mei 2018 09:11

Uw omniumverzekering heeft blijkbaar een vrijstelling. Dit betekent wat het zegt; u ontvangt het vastgestelde bedrag voor de schade, minus de vrij-stelling. De omniumverzekering kan hier niet voor instaan.

Uw rechtsbijstandsverzekering zal het nodige doen om de vrijstelling voor u te recupereren bij de tegenpartij (als die al in fout is).

Kan dus wel een tijdje aanslepen.

Hebt u wel rechtsbijstand ?

jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 mei 2018 20:51

soms gebruiken makelaars uw omnium om de schade al te kunnen herstellen omdat dossiers van aanrijdingen met buitenlandse bestuurders langer kunnen aanslepen +- 2 maanden als alles duidelijk verloopt.

Reclame

Asterx
Berichten: 155

#4 , 07 jun 2018 16:58

Ikzelf heb in maart een ongeval (zonder gewonden) op de snelweg waarbij ik niet in fout was gehad met eveneens een buitenlandse chauffeur waarvan de vrachtwagen in het UK is ingeschreven, wegenpolitie heeft een eaf ingevuld en werd door beide partijen ondertekend.
Bij indienen van het document bij de verzekeringsmaatschappij vertelde men dat ze al een dossier konden opmaken onder omnium "eigen schade" zodat de wagen al hersteld zou kunnen worden na expertise daar het toch even kon duren voordat de verzekeringen van de tegenpartij het dossier zou behandelen. Ik had een kleine franchise van 250€ die ik zelf diende voor te schieten, maar eenmaal het dossier afgehandeld zou zijn, de verzekering mij dit bedrag zou terug betalen.

Mijn dossier is tot op heden nog steeds niet afgehandeld.

Blijkbaar een praktijk die door de verzekeringsmaatschapijen wordt toegepast.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jun 2018 17:03

Zoon aangereden geweest door een Nederlander, geen drie weken erna was alles correct uitbetaald, er was geen omnium daar het een tweede handwagens was.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Verkeersongevallen”