In fout, geen ongeval.

jovdsmisse
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

In fout, geen ongeval.

#1 , 16 apr 2018 14:25

Dag,
Ik en mijn vriendin worden regelmatig door de politie tegengehouden wanneer we in de stad aan het fietsen zijn.
In dit geval was het omdat mijn vriendin achterop zat. Maar, een andere agent zei dat dit mocht wanneer we voetsteuntjes hebben en de bagagedrager dus als zitplaats ingericht is. De agent in deze situatie zei echter dat er ook een stoel geïnstalleerd moet zijn; Hierover vind ik echter niks terug...

44.5. Het is de bestuurders van fietsen, bromfietsen , motorfietsen, driewielers met motor en vierwielers met motor verboden de "amazonezit" aan te nemen of te laten aannemen door een passagier.

Het is de passagiers van deze voertuigen verboden de "amazonezit" aan te nemen.

De passagiers van bromfietsen, motorfietsen, driewielers met motor en vierwielers met motor moeten de voeten op de voetsteunen hebben.

Volgens de agent moet er ook een rugsteun zijn. Is dit zo?

Alvast bedankt voor eventuele verduidelijking.
Groeten, Inez en Jo.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 16 apr 2018 14:44

Zie de analyse van Turaki; er moet een zitplaats voorzien zijn: viewtopic.php?p=363860#p363860
"sowieso" schrijf je zo.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 16 apr 2018 15:54

ER moet geen ruggesteun voorzien zijn
Die is er ook niet op een fiets met maar één "zitplaats", nl. het zadel

Er is evenmin ergens bepaald waaruit de "zitplaats" voor een fiets moet bestaan.
Op sommige rijwielen is dat een houten plankje

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”