Schadeclaim ongeval

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Schadeclaim ongeval

#1 , 21 mar 2018 14:15

Beste,

Ik heb in december een ongeval gehad en ik zit in mijn gelijk.
De kosten voor wagen werden betaald.
Nu zit ik wel met een vraag. Ik had ook schade op mijn GSM, deze toestel werd door m'n Pa gekocht op haar bvba nummer, deze toestel was dus bestemd voor mij. ( deze werd niet ingegeven in belastingen van 2017)

Nu is mijn vraag, ik heb schade aan mijn GSM, is het een probleem dat de factuur op een bvba staat? Wat moet ik nu doen?

Gr
Leuven the place to be!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 21 mar 2018 14:16

Wat is uw functie binnen de vennootschap?

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 21 mar 2018 14:19

was de schade van de gsm op dat moment ook aan de verzekering meegedeeld?
er nu nog mee afkomen zijn vijgen na pasen vrees ik

Reclame

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#4 , 21 mar 2018 14:32

Ik had schade op mijn scherm. Werd toen ook op het aanrijdingsformulier geschreven. Staat er dus op sinds het ongeval.
Vervolgens kreeg ik vorige week een mail om de rest van de schade, kosten dokter, kine, gsm door te geven en de factuur van de gsm erbij te steken.

Nu kreeg ik een mail dat de factuur onduidelijk was en dat het op een bedrijf stond.
Had deze GSM van mijn PA gekregen voor m'n verjaardag, dus hij heeft deze gekocht en toen ik om een factuur vroeg in mediamarkt kreeg ik dit.
Leuven the place to be!

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 21 mar 2018 14:39

De GSM is dus niet van u maar van de vennootschap. Als u niets met de vennootschap te maken heeft, gaat de verzekering dit uiteraard niet terugbetalen.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#6 , 21 mar 2018 14:43

Dus omdat de gsm op de naam van de venootschap staat maar aan mij werd gekocht kan ik daar geen aanspraak op maken?

Wie gaat de schade dan betalen voor de venootschap?
Stel dat mijn GSM kapot was en ik toevallig een andere GSM bijhad van iemand anders, die op de venootschap stond waar ik geen functie had.

Wie betaald er de schadeclaim dan ? :p

Dat is een mindere nu .. :/
Leuven the place to be!

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 21 mar 2018 14:44

hebt u de gsm gekocht van het bedrijf? is daar dan een factuur van? op die manier kan u wel bewijzen dat het uw eigendom is.

LeenW
Berichten: 12824

#8 , 21 mar 2018 15:04

Op die manier gaan heel veel mensen "toevallig" een kapotte gsm bij hebben die niet van hun is.

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 21 mar 2018 15:05

das natuurlijk het nadeel van de BTw willen omzeilen door de gsm op naam van een firma te kopen he.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#10 , 21 mar 2018 15:09

BTW omzeilen? Kinesisten werken niet met een BTW, GSM werd inclusief BTW betaald, mabon, daar gaat het niet over eh.

Er is schade op de GSM, staat op aanrijdingsformulier, dus ik denk dat hij vrijwel niet uitmaakt of die op bedrijf staat of op particulier.
Stel je voor dat die dag mijn GSM kapot was en ik een GSM meegenomen heb van thuis dat blijkbaar op een vennootschap staat, dan zit je nog altijd met het probleem eh.
Leuven the place to be!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 21 mar 2018 16:05

Je snapt het blijkbaar niet. De betaalde BTW werd nadien door dat bedrijf van uw vadert afgetrokken. Dus de Belgische staat heeft minder inkomsten gehad door de fraude van uw vader. Dan kan je ook niet verwachten dat dat ook nog eens beloond wordt met een nieuwe GSM.

LeenW
Berichten: 12824

#12 , 21 mar 2018 16:08

Kinesisten zijn vrij van btw, mogen dus ook niets van btw aftrekken. Vennootschapsbelasting is iets anders natuurlijk. Maar als het doel niet was om te frauderen, is het gewoon zeer raar dat dit op de vennootschap wordt aangekocht.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#13 , 21 mar 2018 16:51

Kinesisten zijn vrij van btw, mogen dus ook niets van btw aftrekken. Vennootschapsbelasting is iets anders natuurlijk. Maar als het doel niet was om te frauderen, is het gewoon zeer raar dat dit op de vennootschap wordt aangekocht.
Topic kan gesloten worden.

Dit is in orde gebracht met de verzekeraar. Bedankt voor de snelle antwoorden!
Leuven the place to be!

Terug naar “Verkeersongevallen”