fiets ongeval, geen familiale verzekering maar niet akkoord met vergoeding wat nu?

Yasmina90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

fiets ongeval, geen familiale verzekering maar niet akkoord met vergoeding wat nu?

#1 , 02 feb 2018 11:46

Een vraag,

Ik ben door een auto aangereden, terwijl ik mij op een rotonde bevond. auto was in fout dit is ook toegegeven en we hebben samen alles nettjes ingevuld en de verzekering is ook tot conclusie gekomen dat hun verzekerde in fout was.

Nu heb ik een overeenkomst ontvangen waarin mijn fietsschade en fietszitje vergoed worden. Maar ik krijg van hun slechts 50euro voor de geleden pijnen en smarten. Ik ga hier niet mee akkoord, gezien het feit dat na het ongeval zeker met kind achterop liever op de stoep te fiets, indien niet mogelijk met de fiets aan de hand stap. En s'avonds en s'ochtends liever toch loop ipv te fietsen.

Wat kan ik het beste doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 feb 2018 11:58

Indien u geen familiale verzekering (eventueel met rechtsbijstand) hebt, zal u zelf actie moeten ondernemen. U kan beginnen met een aangetekend schrijven naar de verzekering te sturen, waarin u uitlegt waarom u de schadevergoeding te weinig vindt. U kan proberen met goede argumenten een hogere schadevergoeding uit de brand te slepen.

Als de verzekering hier echter niet mee akkoord gaat / niet op ingaat (die kans is vrij groot, vrees ik), zal je toch een advocaat onder de arm moeten nemen. Persoonlijk denk ik dat die advocaat meer gaat kosten dan wat je als schadevergoeding zou kunnen krijgen. Maar aan jou de keuze of je er al dan niet mee wil verder gaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Yasmina90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 feb 2018 12:18

Weet iemand wat een gangbare vergoeding is? ik ga ze indd contacteren door een brief te sturen. @Gebruiker21 dankje voor uw reactie

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 feb 2018 13:28

Weet iemand wat een gangbare vergoeding is?
Geen idee. Het moeilijkste lijkt me uw schade te bewijzen. Ik zou op zijn minst zorgen voor een verslag van dokter de verklaart dat je bepaalde gevolgen (mentaal en / of fysiek) hebt overgehouden aan het ongeval. Anders zal het moeilijk zijn een correcte vergoeding te claimen, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 02 feb 2018 14:17

Als je akkoord gaat met de voorgestelde vergoeding voor fiets en stoeltje, vermeld dat dan zeer duidelijk !

Anders loop je kans dat de afhandeling daarvan ook vertraagd wordt, of mee onderdeel wordt van een betwisting over de rest.

Terug naar “Verkeersongevallen”