dading ondertekend zonder besef dat het om een eindafrekening ging

lambertsguido
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

dading ondertekend zonder besef dat het om een eindafrekening ging

#1 , 29 jan 2018 10:46

Ik heb 11 jaar geleden een verkeersongeval gehad met blijvende arbeidsongeschiktheid van 15% tot gevolg,, erkend door de beide partijen. Ik was in mijn recht. Na verloop van tijd is een meneer van de verzekering van de tegenpartij bij mij thuis gekomen met een cheque ; hij liet mij een papier tekenen, waarvan ik dacht dat het ging om de ontvangst van de cheque te bevestigen als tijdelijke schadevergoeding. Nadien is gebleken dat dit om een definitieve dading ging. Ik heb dus zonder enig begrip een zeer verregaande afstand van rechten gedaan. Ik heb daarover een rechtszaak aangespannen. Deze is voorgekomen in de Politierechtbank van Vilvoorde. Ik heb die zaak spijtig genoeg verloren.
Recent werd in de Rechtsleer rechtspraak gepubliceerd waarin aan dergelijke praktijken een einde wordt gesteld. Het betreft een vonnis van de Burgerlijke Rechtbank van Antwerpen dd 28/10/2013 waarin opnieuw werd geoordeeld in graad van beroep.
Graag wilde ik weten welke stappen ik nog kan ondernemen omdat ik in hoger beroep ga. Heeft iemand ervaring met een soortgelijk geval en/of kan iemand mij laten weten waar ik zo'n vonnis kan bemachtigen. Dit is heel belangrijk voor mijn zaak. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FDM2907
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2018 15:22

Kent iemand hier het antwoord? Of kan iemand hier raad geven?

FDM2907
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2018 04:16

Niemand?

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 27 feb 2018 08:53

Best een advocaat contacteren als hier niemand het weet.

Terug naar “Verkeersongevallen”