In fout, doch geen ongeval

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

In fout, doch geen ongeval

#1 , 26 jan 2018 10:28

Vandaag reed ik van huis naar mijn wel. Thuis in de straten geldt de regel van voorrang van rechts. Echter aan het einde van de straat is een scherpe bocht met een huis op de hoek, waardoor je de auto’s van rechts amper of niet ziet afkomen.
Ik reed gewoon op de gewone snelheid en net op het ‘kruispunt’ zie ik in mijn ooghoek een auto van rechts komen, ik probeer te remmen, maar telaat. Daar ik half op het kruispunt stond kon ik niet meer tijdig tot stilstand komen om de auto door te laten, doch remt de andere auto ook niet af...
gelukkig kwam het niet tot een ongeval!

Echter, na 2 straten zie ik dat de andere auto me achtervolg, de bestuurder heeft op dat moment zijn gsm vast en is mij aan het filmen! Ook trekt hij allerhande foto’s van mij en mijn auto!
Ik snap dat ik fout was, maar dit kan toch zomaar niet?! Kan ik hier klacht tegen neerleggen? Want ik kan er niet mee lachen dat iemand mij zomaar filmt en fotografeert, al snap ik wel dat ik een fout maakte, maar toch :/
Ik snap wel uit ander mensen (uit mijn omgeving) hun advies dat de man hiermee naar de politie kan gaan en ik een boete zou kunnen krijgen voor het niet verlenen van voorrang, maar dan is deze man ook in fout, want hij is met zijn gsm bezig tijdens het rijden.... als ik een boetenkrijg zal ik hier niet moeilijk over doen, ik was nl in fout, maar wil dat deze man beseft dat wat hij doet ook niet zomaar kan!

Hopelijk kan iemand hier mij helpen?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 26 jan 2018 10:53

Als die persoon geen politieagent was kan men u niet beboeten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jan 2018 15:55

Ik begrijp niet waarom u denkt een fout te hebben gemaakt. Als het kruispunt met aanhalingstekens geen kruispunt is zonder aanhalingstekens geldt er ook geen voorrang van rechts (zowel met als zonder aanhalingstekens :mrgreen:).
Geen idee hoe u van ons verwacht dat wij deze onbekende man voor u gaan identificeren en hem duidelijk maken dat u niet graag gefilmd wordt.

Reclame

P-Stone
Berichten: 280

#4 , 26 jan 2018 19:05

Beste Darliiing,
veel mensen denken schijnbaar dat ze andere weggebruikers, of andere mensen in het algemeen, kunnen imponeren door hun te filmen of foto's te maken. Aangezien jij er nu mee inzit werkt dat blijkbaar ook nog.
Mijn advies : vergeet het gewoon. Die bestuurder is waarschijnlijk de interessantste thuis, maar kan verder niets doen. Er valt sowieso niets te bewijzen aangezien hij waarschijnlijk pas begonnen is met filmen nadat jullie een bijna-ongeval hadden. En zelfs als hij iets zou hebben van het niet-voorrang-verlenen : iedereen maakt wel eens een fout hé, dat gaat echt niemand boeien.
Het feit dat hij foto's en/of filmmateriaal van jou heeft : who cares ? Wat gaat hij ermee doen ? op youtube zetten ? Beelden van iemand die voor hem rijdt ? Hij zal nogal veel weergaven krijgen.
Dus : gewoon negeren.

Terug naar “Verkeersongevallen”