Vreemde afhandeling verkeersongeval

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Vreemde afhandeling verkeersongeval

#1 , 25 jan 2018 18:09

Hallo.

Is er veel veranderd inzake de afhandeling van een verkeersongeval?
Een installateur van een bedrijf rijd mijn brievenbus omver. Rijd na installatie verder naar de volgende klant en laat zijn gegevens achter bij mijn vrouw. Ik zelf was aan het werken en belde inmiddels de politie op noodnr 101 om vaststellingen te laten uitvoeren door hun collega's. Pas na ca 68 minuten belde Politie Aalst mij op. op de melding stond bijna niets op en het was slecht leesbaar werd mij gezegd. Vreemde aan de zaak is dat er geen PV werd opgesteld. Dat zou normaal de procedure zijn bij verkeersongevallen. De wagen was een firmawagen werd gezegd door de installateur trouwens.
Nu, ik geef de zaak in handen van mijn verzekeraar en laat deze de zaak uitklaren met de verzekeraar van het bedrijf. ik dacht dat dit dan wel opgelost raakt. maar vreemd genoeg staat de installateur nu aan de deur met een brief van dat bedrijf. Zo had hij begrepen. En wij zouden deze brief moeten tekenen. uiteraard komt mijn makelaar morgen langs om de zaak te bekijken.
De verzekeraar is een firma die wagens in leas geeft. Je kan zelfs opteren om te solliciteren als je hun nummer belt. Wie of wat het is weet ik niet. Maar de firma waarvoor de installateur werkt is niet op de hoogte van deze activiteiten. Ook mijn verzekeraar begrijpt niet goed wat er bedoeld word. Morgen weet ik misschien meer, na bezoek van mijn agent. Ik vraag me af of er tegenwoordig wel meer op deze manier gewerkt wordt. Iemand reactie hier over?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2018 20:09

Na wat opzoekwerk blijkt dat die brief afkomstig is van het bedrijf dat tech installaties laat doen. De tech worden opdrachten doorgegeven via een dispatch. ik gaf de zaak ca 10 dagen in handen van mijn verzekering. Waarom weet de provider voor wie de installatie werd uitgevoerd niets en is dit een zaak voor de provider, of voor het bedrijfje dat de tech rondzend het land door? Maar vooral, wat tracht heb bedrijfje waarvoor de tech werkt hierbij te winnen?

ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jan 2018 20:57

Voor de experts ter zake die willen reageren, vat ik even samen.
-"Een installateur" rijdT uw brievenbus kapot.
- Die laat zijn gegevens achter bij uw vrouw. (Wees blij dat de installateur eerlijk was en er bij u iemand thuis was, voor hetzelfde geld had u niets in handen en waren alle kosten voor u).
- Uw vrouw is niet in staat iets simpels als dit af te handelen en belt u.
- U vindt het nodig om voor zoiets idioots (u noemt het godbetert zelfs een "verkeersongeval"!) het noodnummer te bellen!
- u vindt het een schande dat het 68 minuten (ocharme!) duurt voor de politie er staat om zaken vast te stellen die u gewoon onderling had kunnen regelen. Dat uw vrouw niet in staat is een "verkeersongeval" als dit te regelen... Enfin... Ja... Maar u belt van op uw werk daarvoor de 101???????????????
Wees blij dat u iets in handen hebt! Het ligt misschien wat ingewikkeld doordat iemand (met een bedrijfsvoertuig) werkt in opdracht van iemand anders, maar het zal zeker opgelost geraken.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2018 22:26

Je verhaal is totaal onbegrijpelijk.
Ik begrijp: de installateur (die de schade veroorzaakt heeft) staat bij jou met een brief van 'dat bedrijf'. Het bedrijf waarvoor hij werkt.
Hij vraagt je een brief te ondertekenen. Wat staat er in die brief en van wie gaat die brief uit?

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jan 2018 15:39

In die brief (franstalig, ik begrijp er ook weinig van dus) staat een beschrijving van de schade. De tech vulde dat in met brievenbus. Gaan ze dan uitbetalen buiten mijn verzekering om en zonder facturen te zien? Dan kunnen ze uitbetalen voor een blikje op een stokje twv 50 euro.
Ook de makelaar begrijpt er niets van maar raad aan niet te tekenen.
2/3de van het verhaal is 'hear say'. Van horen zeggen dus. Want ik was zelf niet thuis. Ik weet het zelf ook niet goed dus slik verwijten over onduidelijkheden in en tracht iets zinnigs uit dit knip en plakverhaal te rapen aub.

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jan 2018 15:44

O ja. de agent van Politiekantoor sprak aan de telefoon over een verkeersongeval dus die agent is een idioot begrijp ik. Ik zal eens navragen wie die agent was dan kan u hem zelf vertellen hoe u over hem denkt fly on the wall.
Ow excuseer ivy-on-the-wall bedoelde ik.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 jan 2018 15:49

U plaatst best de brief hier integraal (namen weghalen) om een degelijk antwoord te krijgen.

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 jan 2018 15:56

yep.Ben de foto aan het bewerken in paint
Dank u wel voor de attente tip Lanox
Laatst gewijzigd door Abramelin op 26 jan 2018 16:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#9 , 26 jan 2018 16:08

Afbeelding

De eerste maal dat ik een afbeelding upload op deze manier. Ik hoop dat het werkt.

Issued
Berichten: 1227

#10 , 26 jan 2018 20:53

Afbeelding

De eerste maal dat ik een afbeelding upload op deze manier. Ik hoop dat het werkt.
Ziet er op het eerste gezicht ok uit. Je bevestigd dat enkel de brievenbus kapot is. Doch ik heb dergelijke documenten nog nooit tegengekomen... Mij lijkt het een voorstel tot onderlinge regeling

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#11 , 26 jan 2018 21:42

Dat is nu zo vreemd. Ik stelde een aannemer aan. Vroeg facturen van alles en nog wat. Mijn makelaar contacteerde de verzekering van iemand. De provider zegt niets te weten. het bedrijfje doet alsof het een onderlinge regeling is. Dus iedereen doet gewoon zijn goesting. Wat moet je daar van denken?
Mijn makelaar doet nu het nodige.. Want enkel een nieuwe brievenbus is niet genoeg. De restanten van de oude laten uithalen. De nieuwe laten betoneren. opruimen werf door aannemer. Prijskaartje is de bus maal 3. Daarom willen ze dit getekend zien denk ik. Dan kunnen ze zeggen tegen mijn verzekering dat wij dit reeds onderling hebben geregeld. Geen idee wat er anders nog over te vertellen is.

ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#12 , 27 jan 2018 10:32

O ja. de agent van Politiekantoor sprak aan de telefoon over een verkeersongeval dus die agent is een idioot begrijp ik. Ik zal eens navragen wie die agent was dan kan u hem zelf vertellen hoe u over hem denkt fly on the wall.
Ow excuseer ivy-on-the-wall bedoelde ik.
Misschien noemde de agent het een verkeersongeval omdat hij niet helemaal wijs geraakte uit uw uitleg en/of veronderstelde dat er blikschade was, al dan niet met gewonden. Strikt genomen zou je het inderdaad een verkeersongeval kunnen noemen aangezien uw brievenbus aangereden werd door een voertuig.

Blijft een feit dat men voor zoiets niet het noodnummer belt. Een noodnummer is letterlijk wat het is: een nummer voor noodgevallen. Ik denk niet dat uw vrouw of de chauffeur zich in nood bevonden en uw brievenbus al helemaal niet.
Vergelijk het met mensen die voor banale zaken als buikpijn of een sneetje in hun vinger meteen naar de spoedopname gaan. Ze beseffen niet dat ze daarmee de kostbare tijd van artsen en verpleegkundigen in beslag nemen, waardoor anderen die echt in nood zijn moeten wachten.

Abramelin
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

#13 , 27 jan 2018 13:13

Een telefoontje naar 1207 bracht ook geen oplossing. Dat probeerde ik eerst. Maar dan liet ik me doorverbinden naar de provider. Ik had moeten terugbellen naar 1207 en vragen naar de lokale politie. Dat besef ik nu ook. heb je in gelijke situatie gezeten? dan mag u oordelen over mijn handelen. Zo niet dan moet je zwijgen. Want niemand weet hoe hij/zij gaat handelen in stresssituaties. Ik zal mijn kant van het verhaal verduidelijken. Mijn vrouw belt en zegt dat de brievenbus gesneuveld is. Ze zegt dat de tech zich er wil vanaf maken met 100 euro, wat lang niet voldoende is. Terwijl we aan het bellen waren zegt ze plots dat de tech verdwenen is. Ze gaat naar de wagen kijken en ook verderop in de straat kan ze hem niet meer vinden. Dat is wat ze mij live vertelde aan de telefoon. Hij was spoorloos. We gingen op dat ogenblik er van uit dat hij, gezien hij vertelde dat hij een probleem had, vluchtmisdrijf had gepleegd. Want hij moet ter plaatse blijven als hij dit heeft veroorzaakt. Wij wisten niet welk probleem hij had. En als ik in mijn beroepsmatige activiteiten een echt noodnummer moet bellen dan is dat het nummer 112. Dat is het nummer dat gebeld moet worden in geval er gewonden zijn. Dus het nummer 101 bellen is in de situatie zoals ik het ervaren heb geen misdrijf. Dit is het nummer dat u moet bellen in geval van enkel blikschade. En die blikschade was er ook daadwerkelijk. Bovendien woon ik op geen 100m van een ziekenhuis. Er wandelen af en toe mensen voorbij meet een arm of voet in het gips. Mensen met een eneltrische rolstoel. Om mijn brievenbus aan te rijden moet die man het fietspad en voetpad over. En hij heeft niets gezien terwijl de brievenbus 180 graden, in rechte lijn voor zijn neus staat. Dus tenzij hij met de smartphone bezig was omdat zijn dispatch hem lastig valt moet hij in mijn ogen eens onderzocht worden of hij nog in staat is veilig aan het verkeer deel te nemen. Dat is wat ik op dat ogenblik dacht. Maar ik wil hierover helemaal niet uitweiden en anderen met de vinger wijzen. Ik kom hier enkel advies vragen en hoop dit ondanks de nationale sport van het vingertje alsnog in ontvangst te mogen nemen. begrijp je nu zo ongeveer waarom ik niet via nummer 1207, maar wel direkt via 101 hulp heb ingeroepen van de politiediensten? De vraag of er iemand iets verkeerd deed in deze situatie is trouwens ook helemaal niet aan de orde en ik begrijp niet wat u hier op dit hulpforum doet als u er enkel op uit bent iemand met de vinger te wijzen.

Ik herhaal de initiele vragen.
1. Wat heeft de werkgever te winnen bij een onderlinge overeenkomst en is het trachten bekomen daarvan, terwijl de verzekering al ca 10 dagen op de hoogte werd gesteld toegestaan?
2. Hoe is het mogelijk dat de provider via de telefoon beweert niet op de hoogte te zijn van het bestaan van een verzekeringskwestie? Is dit echt mogelijk, of doen zij gewoon alsof hun neus bloed?
3. Hoe te handelen als u een brief krijgt van een tech zijn werkgever die binnen 5dagen terug op zijn bureau verwacht word?
4. Zijn er nog dingen die de professionals op dit forum willen opmerken en die ik over het hoofd zie?

BloodNight
Berichten: 621

#14 , 27 jan 2018 14:37

- U neemt een Europees AanrijdingsFormulier (EAF)
- Vervolgens vult u partij A in
- U vraag aan de tegenpartij om "partij B" in te vullen
- U geeft het document aan de verzekering
- U laat een schadebestek opmaken

Al de rest is het probleem van de verzekering.

ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#15 , 27 jan 2018 15:16

Zonder u met de vinger te willen wijzen... Ik wil u gewoon uitleggen hoe de noodnummers in elkaar zitten. U ben niet de enige die het niet precies weet. En dat is heel jammer, want wie meteen de juiste dienst belt wordt sneller en efficiënter geholpen.

101 is het noodnummer (voor dringende gevallen!) van de politie.
112 is het algemene, overkoepelende noodnummer dat meteen de juiste dienst uitstuurt: dringende politiehulp (101 dus), brandweer of ambulance. Of zelfs allemaal als dat nodig is, bv. ongeval met gewonden en voertuig dat in brand staat of voertuig dat daarbij een gevaarlijke lading verloor.
U had beter rechtstreeks de politie van uw eigen gemeente gebeld. Die zouden sneller ter plaatse geweest zijn.

De dader van het ongeval pleegde vluchtmisdrijf doordat hij de plaats verliet voordat de vaststellingen gedaan konden worden.
Maar dat is uw probleem niet. Het probleem moet opgelost worden, en u vergoed, door de verzekering. Uw makelaar moet u helpen.

Terug naar “Verkeersongevallen”