verhaalt verzekering alles op dader ongeval?

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

Re: verhaalt verzekering alles op dader ongeval?

#16 , 17 jan 2018 22:02

@bosprocureur: hartelijk dank!

Ik vond meneer de neutrale expert een raar individu, had er ogenblik al geen vertrouwen in.
Meneer en de bank/verzekering zullen "inmenging" van "onze" onafhankelijk expert niet kunnen appreciëren, maar het gaat hier om een bedrag van ongeveer € 50.000, dus logisch dat we ons goed willen informeren en ons niet willen laten doen.

Slachtoffer is mijn alleenstaande dochter van 30 die 2 jaar geleden haar eigen huisje kocht. Ze dachten waarschijnlijk dat ze dat varkentje wel snel even zouden kunnen wassen, maar dat was dan buiten moeder gerekend.

Enne... De bank annex verzekering heeft geen gelijke letters in de naam.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 jan 2018 22:03

En ik zal u (en anderen) op de hoogte houden, beloofd!

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 jan 2018 14:51

Gisteren is de onafhankelijke expert geweest. Die heeft alle schade nauwkeurig vastgesteld.
Op 30/1 komen de expert aangesteld door de verzekering van het slachtoffer, de expert aangesteld door de verzekering van de dader en de onafhankelijke expert samen ter plaatse. Tegen dan hebben we ook alle offertes van aannemers.
De onafhankelijke expert leek mij heel degelijk. We hebben er vertrouwen in.

Reclame

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#19 , 30 jan 2018 17:53

Dacht ik al.:evil: :evil: :evil:

Nu, de beste investering die u kan doen in 2018 zal dan wel die onafhankelijke expert wezen. Al zou het kunnen dat die maatschappij haar tussenkomst in zijn vergoeding beperkt tot 250 € of zoiets.

Houdt u ons op de hoogte ?
Vandaag bijeenkomst met de onafhankelijke expert, de "neutrale expert" van de verzekering en de expert van de tegenpartij.
Expert van de tegenpartij bleek slecht op de hoogte.
Onafhankelijke had zeer goed zijn huiswerk gemaakt (kende zelfs de afmeting van de muur tot op de centimeter uit zijn hoofd).
De "neutrale" van de eigen brandverzekering draaide bij onder invloed van de onafhankelijke en ging met deze in alles mee tegen de tegenpartij.
Beide verzekeringen hadden de verklaring gekregen die de dader aan de politie gegeven had. Die was compleet van de pot gerukt en totaal ongeloofwaardig. Zelfs de expert van diens verzekering gelooft er geen woord van.

Nummerplaat en verzekering staan op naam van meneer, auto staat op naam van mevrouw. Wie reed? Meneer, mevrouw of zoon? Mevrouw heeft verklaard dat zij reed.

Verklaring:
"Ik kwam uit de richting van K. en reed richting D. Ik ben geslipt, met de passagierskant tegen een paaltje gebotst en beginnen tollen. Ik ben tegen een huis aangereden, maar er was niemand thuis en ik kon daar niet blijven staan omdat het daar gevaarlijk is. Dus ben ik naar huis gegaan. Thuis heb ik in de adressenlijst van de gemeente gekeken maar ik vond geen bewoner voor dat huis, dus ik kon geen contact opnemen."

Weerlegging:
Aan 50 km/u beginnen slippen op een droog wegdek???
Paaltje waarvan sprake staat zeker 70 meter af van de plek van de aanrijding. Aan het paaltje is totaal niets te zien.
Hoe kan je weten dat er niemand thuis is als je meteen wegrijdt?
Gevaarlijk om te blijven staan? Zet je pinkers aan en plaats je gevarendriehoek zoals het hoort. Doe zelf je fluovestje aan en stel je desnoods aan de overkant van de straat. En bel de politie!!!
Als je wilde weten wie in het huis woont, had je dat kunnen vragen aan de buren die meteen naar buiten gerend zijn toen ze de klop hoorden. De buren zijn trouwens de hele tijd op "die gevaarlijke plaats" blijven wachten op ons en op de politie.
Je bent naar huis gegaan, maar waarom deed je niet open voor de politie? Die hadden je kunnen vertellen wie de eigenaar van het huis is!
Je bent 3x teruggekeerd naar de plaats van het ongeval (om je sporen te wissen!). Waarom vroeg je toen niet aan de buren wie de eigenaar is van het huis?
Adressenlijst van de gemeente???? Eigenaar is al meer dan 2 jaar eigenaar van het huis.

Conclusie: niet alleen een lafaard maar ook een grote leugenaar!

Franciscus
Berichten: 38583

#20 , 30 jan 2018 18:50

Hebben de buren een verklaring afgelegd en hebben deze gezien welke personen er allemaal naar de plaats van het ongeval zijn gekomen.
Mevrouw - mijnheer -zoon
Is aan het wrak te zien of een veiligheidsgordel is gebruikt?
Politie zou kunnen vragen dat personen naar bureau komen en eventjes hun bovenlichaam blootmaken - gezien de blauwe plek van de autogordel duidelijk te zien moet zijn.

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#21 , 30 jan 2018 19:38

Hebben de buren een verklaring afgelegd en hebben deze gezien welke personen er allemaal naar de plaats van het ongeval zijn gekomen.
Mevrouw - mijnheer -zoon
Is aan het wrak te zien of een veiligheidsgordel is gebruikt?
Politie zou kunnen vragen dat personen naar bureau komen en eventjes hun bovenlichaam blootmaken - gezien de blauwe plek van de autogordel duidelijk te zien moet zijn.
De buren hebben inderdaad officieel aan de politie verklaard dat 3x een man voorzichtig kwam kijken en meteen weer wegreed toen hij hen zag (zal met de 2de auto van het gezin geweest zijn). Ze zijn bereid dat te herhalen in de rechtbank. Vandaar dat ik meneer uitsluit als dader.
De getuige heeft gezien dat de dader niet uitgestapt is maar meteen wegreed en heeft dat aan de politie verklaard. Hij is bereid zijn verklaring te herhalen in de rechtbank.

Het wrak: dader is er waarschijnlijk nog net mee thuisgeraakt (1,4 km). De getuige zegt dat gans de voorkant "om zeep was" en dat er rook uit het voertuig kwam.
Auto is meteen in de garage gezet en het gezin deed niet open toen de politie kwam (wilden misschien nog met elkaar overleggen welk verhaal ze zouden vertellen? En omdat de dader gedronken had?). De politie heeft door het raam van de garage de auto zien staan.
Geen idee of de politie naderhand het wrak en/of de geestelijke/lichamelijke toestand van het gezin geïnspecteerd heeft. Ik weet zelfs niet wanneer de politie naar de dader teruggekeerd is voor vaststellingen.
Wrak is volgens mij al opgehaald door een opkoper. Een eindje verder in de straat is een opkoper en ik heb daar een opel wrak zien staan met een volledig toegetakelde voorkant. Veel kans dat dat hét wrak was. Vandaag gezien dat het nu binnen staat. Ik had veel zin om te stoppen en eens te gaan kijken, maar heb het niet gedaan.
Nu nog naar blauwe plekken zoeken, is zinloos denk ik want het ongeval gebeurde op 22/12 om 12.55 u.

Ik vermoed dat de ouders zoontje in bescherming nemen. Maakt niet uit: de verzekering zal betalen en hoe de verzekering het met hen regelt is ons probleem niet.

Franciscus
Berichten: 38583

#22 , 30 jan 2018 19:40

Geef die info wel door aan uw advocaat - ook de reacties van de gerechtsdeskundigen.
Hebt u al foto's van het wrak genomen?
Zaten er nog stukjes 'gevel' in?
Waar uw expert ook kan op letten - hoe stond de bestuurdersstoel ingesteld? enz enz

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#23 , 30 jan 2018 20:39

Geef die info wel door aan uw advocaat - ook de reacties van de gerechtsdeskundigen.
Hebt u al foto's van het wrak genomen?
Zaten er nog stukjes 'gevel' in?
Waar uw expert ook kan op letten - hoe stond de bestuurdersstoel ingesteld? enz enz
Info is al doorgegeven aan onze advocaat.
Ik had niet de indruk dat de experts geïnteresseerd waren in het wrak. Stukjes gevel in het wrak zijn waarschijnlijk niet belangrijk aangezien er heel wat stukken wrak bij de gevel lagen, waaronder het kenteken van Opel. En, nog belangrijker: de nummerplaat.

Vandaag ook bericht gekregen dat men begonnen is met het vooronderzoek, al heb ik geen flauw idee wat ze nu, net geen 6 weken na het ongeval, nog gaan onderzoeken.
Ook geen idee of de dader het wrak al mocht laten weghalen en of "men" de moeite deed of zal doen het wrak te onderzoeken.

Doordat het vluchtmisdrijf was, word je als slachtoffer eigenlijk volledig in het ongewisse gelaten. Om de gegevens van de dader hebben we zelf moeten vragen, de verklaring van de dader hebben we vandaag pas onder ogen gekregen doordat de experts die hadden - en beiden de verklaring afdeden als "zever" (expert van de verzekering van de dader) en "bullshit" (expert van de verzekering van het slachtoffer).

Dat over de stand van de bestuurdersstoel is zeer interessant!
Kunnen wij zelf "ergens" "aan iemand" vragen om dat te onderzoeken? Ik heb de indruk dat je je als slachtoffer afzijdig moet houden - om niet te zeggen "koest".

Terug naar “Verkeersongevallen”