Fietsongeval op kruispunt met verkeerslichten

ludewa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Fietsongeval op kruispunt met verkeerslichten

#1 , 09 jan 2018 15:08

Ben als fietsen aangereden door auto op kruispunt.
Verkeerslichten staan op groen, ik reed rechtdoor op kruispunt en tegenpartij kwam van tegenover gestelde richtingen wou links afslaan
De tegenpartij raakte mijn fiets ter hoogte van achterspatbord waardoor ik mijn evenwicht verloor
Schouder uit de kom en dijbeen bloedprop - ik was bewusteloos en ontwaakte in ziekenhuis
heb 10 dagen ziekenhuis maar nog steeds onder behandeling, de politie is later op huisbezoek na mijn ontslag ziekenhuis geweest voor verslag
De tegenpartij is bij zelfde verzekeraar, maar ik heb autoverzekering en woningverzekering, maar vermoedelijk valt dit onder Familial
Nu volgens eerste berichten wil verzekeraar een minnelijke schikking, is dit aanvaardbaar?
Dank U

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12814

#2 , 09 jan 2018 15:13

Dat moet u weten, wij kunnen moeilijk uw rekening gaan maken.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 09 jan 2018 15:36

U hebt familiale verzekering? Of misschien een brandverzekering waar ook uw familiale in zit ?

Hebt u bij die verzekering (BA) ook rechtsbijstand ?

Wees in elk geval voorzichtig met een snelle minnelijke schikking; zo is de zaak wel sneller afgehandeld, maar dit speelt zelden in uw voordeel. Als u 10 dagen ziekenhuisverblijf had, zou ik me toch laten bijstaan om de schade te ramen, en ze ook uitbetaald te krijgen. Als fietser, zwakke weggebruiker, moet u zeker al uw lichamelijke schade vergoed worden, wie er ook in fout was..

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 09 jan 2018 15:38

en eventuele gevolgschade later niet vergeten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jan 2018 16:45

Zoals hierboven gezegd: voor ons moeilijk in te schatten. Om het extreem te stellen: als de dokters nu zeggen dat alles binnen enkele weken achter de rug is en de kans op gevolgschade zo goed als nihiel is, en de verzekering biedt je een schadeloosstelling van €150.000, zou ik dat met beide handjes aanemen. Als de schadeloosstelling echter €2000 is en daarmee moet je een nieuwe fiets, ziekenhuiskosten en eventuele gevolgschade betalen, zou dit wel eens héél nadelig kunnen zijn.

Maak dus zelf de rekening: wat is de werkelijke schade die je geleden hebt (ziekenhuiskosten, werkonbekwaamheid, schade fiets, eventuele kansen op gevolgschade,...) en weeg dit af tegen het bedrag dat geboden wordt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 09 jan 2018 16:53

Naar uw eigen medische deskundigen luisteren.
Aanrijding gewonden is in principe iets wat voor de rechtbank moet komen.

Terug naar “Verkeersongevallen”