Kop staart aanrijding, whiplash

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Kop staart aanrijding, whiplash

#1 , 25 dec 2017 01:19

Beste,

Vrijdag heb ik een ongeval gehad. Ik stond stil aan de lichten en er reed een wagen op mij.
Gelukkig had ik niets en de schade was vrij beperkt. Ik heb de politie erbij gehaald om dat de tegenpartij niet van Belgische origine was en geen Nederlands kon praten. Wel woonde hij hier en was zijn verzekeraar BE en BE nummerplaat.

Bij terugkeer die avond naar huis begon mijn nek pijn te doen, draaien, voor of achter knikken. Ik ging diezelfde avond naar de dokter van wacht. Deze stelde vast dat ik een whiplash had opgelopen. Hij schreef me 2 medicaties toe en ik ging die halen en ging naar huis.

Heb een papiertje mee gekregen voor de verzekering van de dokter met de vaststelling, ook hou ik de documenten van betalingen toe voor de verzekering.

Nu de schade kan mij niet echt schelen, ik ga dinsdag naar de garage, laat een offerte maken en geef dat binnen bij de verzekering.

Nu ben ik meer bezorgt over mijn nek, hoofdproblemen. Ik lees dat het lang duurt voor het geneest.

Waarmee moet ik opletten voor met de verzekering, ik lees dat de verzekering dat op een goedkoop manier wilt afhandelen. Maar lees ook dat dat bij sommige levenslang blijft, een jaar of zelfs paar maanden. Dat dat niet op paar dagen weg is.

Ik ben zelf een student, ik werk wel als jobstudent als intriemer in een bedrijf waar je zware tillingen moet doen. ( dozen op een transportband plaatsen die soms zwaar kunnen zijn, dan buigend op de grond plaatsen.)

Dinsdag ga ik naar mijn eigen huisharts, ik heb gelezen dat een kiné wel kan helpen bij het behandelen van deze pijn.

Wat kan ik nog anders doen? Waarmee moet ik opletten als de verzekering met een bepaald bedrag naar me afkomt?
Ik hoop gewoon dat het over paar dagen weg is maar wil ook niet door de verzekeraars met paar eurotjes klaar zijn. ( als paar maand of paar jaar blijft)
Leuven the place to be!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 dec 2017 09:22

Ruik je soms euro's ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 25 dec 2017 11:53

Misplaatste reactie, denlowie.

Een whiplash kan een maanden- of jarenlange arbeidsongeschiktheid tot gevolg hebben en de verzekering van de tegenpartij is wel de laatste die TS's belangen zal verdedigen, maar dit integendeel zo snel mogelijk zal willen afhandelen.

Laat je in de eerste plaats adviseren door je eigen arts; die heeft er geen belang bij dat je snel met eender welke vergoeding voor lichamelijke schade akkoord gaat.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

berenod
Berichten: 942

#4 , 25 dec 2017 12:08

Zeker en vast, een fout die velen maken, vooral omdat je de resultaten van een whiplash dikwijls pas wat later voelt.
Indien er agenten bijkomen zijn zij het die meestal vriendelijk zeggen van toch maar naar de dokter/ziekenhuis te gaan en zeker niet te verklaren dat je geen letsels hebt, zij weten uit ervaring wat de effecten van die whiplash kunnen zijn.

Dus zo snel mogelijk de juiste medische papieren naar de verzekering van de tegenpartij doorsturen zodat ze op de hoogte zijn, en je goed laten adviseren door je arts, de verzekering van de tegenpartij zal dit zo snel mogelijk willen afsluiten (met een uitbetaling en verklaring van u dat u van alle verdere claims zal afzien), zij hebben namelijk een hekel aan openstaande zaken waar ze geen kostprijs kunnen opzetten.

Dit zal wel allemaal degelijk gecontroleerd worden, spijtig genoeg is dit iets waar andere frauduleus van gebruik maken, omdat het medisch nogal moeilijk is van vast te stellen/uit te sluiten.

Zoals zo dikwijls zijn het de fraudeurs voor u, die het voor degenen met een terecht probleem moeilijk maken.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#5 , 25 dec 2017 12:14

Zeker en vast, een fout die velen maken, vooral omdat je de resultaten van een whiplash dikwijls pas wat later voelt.
Indien er agenten bijkomen zijn zij het die meestal vriendelijk zeggen van toch maar naar de dokter/ziekenhuis te gaan en zeker niet te verklaren dat je geen letsels hebt, zij weten uit ervaring wat de effecten van die whiplash kunnen zijn.

Dus zo snel mogelijk de juiste medische papieren naar de verzekering van de tegenpartij doorsturen zodat ze op de hoogte zijn, en je goed laten adviseren door je arts, de verzekering van de tegenpartij zal dit zo snel mogelijk willen afsluiten (met een uitbetaling en verklaring van u dat u van alle verdere claims zal afzien), zij hebben namelijk een hekel aan openstaande zaken waar ze geen kostprijs kunnen opzetten.
Inderdaad, dat bedoel ik ook.
Op het moment zelf voelde ik nog niets, maar bij terugkeer in de auto begon de pijn. Ben dezelfde avond nog naar de dokter geweest van wacht.

Ik ga nu morgen een afspraak nemen bij mijn eigen huisarts en eens op consultatie bij haar gaan. Vervolgens de papieren binnen geven bij de verzekering.

En zeker nog niets tekenen omdat ik zelf niet weet hoelang dit gaat duren.
Leuven the place to be!

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 25 dec 2017 12:19

bij u zal het allemaal wel meevallen, het zal paar dagen wat pijn doen en stroef aanvoelen, maar lange tijd zal het niet duren, zulke mensen zijn eerder uitzondering dan regel en mensen waarbij het lange tijd duurt hebben al eerder problemen gehad of (onbewust) was er onderliggend al langer een niet gekend probleem.

heb zelf nu iets meer als een jaar geleden een redelijk zwaar ongeval meegemaakt (in vergelijking met het uwe) en ben daar redelijk goed uitgekomen, had meer last van de stijfheid in men been en men borst kast dan van een zere nek.

http://www.gva.be/cnt/dmf20161215_02627 ... sonenwagen

(ik was dus niet de bestuurder van de ziekenwagen)

de kans op langdurig letsel is pas groter als ge ter plaatste vlak na het ongeval pijn in de nek hebt (en niet na 30min), wat ge nu voelt en meemaakt is een natuurlijke reactie van u lichaam, net zoals ge bijvoorbeeld met sporten plots een onverwachte beweging maakt en de dag erachter met stijve spieren zit.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 28 dec 2017 19:59

Ik heb de politie erbij gehaald om dat de tegenpartij niet van Belgische origine was en geen Nederlands kon praten. Wel woonde hij hier en was zijn verzekeraar BE en BE nummerplaat.

Bij terugkeer die avond naar huis begon mijn nek pijn te doen, draaien, voor of achter knikken. Ik ging diezelfde avond naar de dokter van wacht. Deze stelde vast dat ik een whiplash had opgelopen. Hij schreef me 2 medicaties toe en ik ging die halen en ging naar huis.

Heb een papiertje mee gekregen voor de verzekering van de dokter met de vaststelling, ook hou ik de documenten van betalingen toe voor de verzekering.

Wat kan ik nog anders doen? W
Naar politie gaan, en verklaring afleggen dat het ongeval waarover ze PV opgesteld hebben, of minstens bijgeroepen zijn, na bezoek aan een arts een ongeval met gewonden betreft
PV laten opmaken (eerste, dan wel aanvullend PV)

Je gaat daar een hoop papier meekrijgen met info ;-)

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#8 , 04 jan 2018 08:05

Ik heb de politie erbij gehaald om dat de tegenpartij niet van Belgische origine was en geen Nederlands kon praten. Wel woonde hij hier en was zijn verzekeraar BE en BE nummerplaat.

Bij terugkeer die avond naar huis begon mijn nek pijn te doen, draaien, voor of achter knikken. Ik ging diezelfde avond naar de dokter van wacht. Deze stelde vast dat ik een whiplash had opgelopen. Hij schreef me 2 medicaties toe en ik ging die halen en ging naar huis.

Heb een papiertje mee gekregen voor de verzekering van de dokter met de vaststelling, ook hou ik de documenten van betalingen toe voor de verzekering.

Wat kan ik nog anders doen? W
Naar politie gaan, en verklaring afleggen dat het ongeval waarover ze PV opgesteld hebben, of minstens bijgeroepen zijn, na bezoek aan een arts een ongeval met gewonden betreft
PV laten opmaken (eerste, dan wel aanvullend PV)

Je gaat daar een hoop papier meekrijgen met info ;-)
Ze hebben enkel het formulier ingevuld, is het handig dat ik op papier ook heb dat de politie degelijk is langsgeweest?
Moet nu papieren aan verzekering afgeven en ze vragen achter PV als die er is geweest.
Leuven the place to be!

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 04 jan 2018 08:41

Als er geen pv werd opgemaakt, dan moet u met staving van uw medisch attest alsnog aangifte gaan doen van het ongeval, aangezien het een ongeval met gewonden is (geworden).
"sowieso" schrijf je zo.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#10 , 04 jan 2018 11:37

Ja klopt, ik heb papieren van de dokter van dezelfde dag, heb nu ook papieren gekregen van de verzekering waarmee ik naar de dokter moet.
PV moet niet opgesteld worden omdat we beiden akkoord gingen met het invullen. Er kan natuurlijk bewezen worden dat ze de papieren hebben ingevuld maar dat zal ik gaan halen als de verzekering dat vraagt
Leuven the place to be!

Didymus
Berichten: 2061

#11 , 04 jan 2018 11:56

Heeft u gelezen wat ik zei? Het is wettelijk verplicht om ongeval met gewonden aan te geven bij de politie en dat zij daar vervolgens een pv van opstellen.
"sowieso" schrijf je zo.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#12 , 04 jan 2018 12:11

Heeft u gelezen wat ik zei? Het is wettelijk verplicht om ongeval met gewonden aan te geven bij de politie en dat zij daar vervolgens een pv van opstellen.
Ja hoor en lees wat ik nu zeg;
Mijn verzekering zegt dat er geen PV nodig is, enkel medische papieren laten invullen.
Leuven the place to be!

Didymus
Berichten: 2061

#13 , 04 jan 2018 12:40

Uw verzekering heeft het fout. Ik hoop dat u dat op papier heeft staan voor als ze later hun staart intrekken.
"sowieso" schrijf je zo.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#14 , 04 jan 2018 15:00

Uw verzekering heeft het fout. Ik hoop dat u dat op papier heeft staan voor als ze later hun staart intrekken.
Nu, toch ga ik naar je luisteren, vanavond ga ik naar de dokter en morgenvoormiddag ga ik bij de politie langs.

Dan weten we het zeker.

Bedankt alvast!
Leuven the place to be!

Terug naar “Verkeersongevallen”