Economisch totaal verlies

Jackrussell
Berichten: 701

Re: Economisch totaal verlies

#31 , 02 feb 2018 13:17

Met alle respect, Jackrussell, de schade die hierin verrekend werd is schade uit een eerder ongeval waar TS al voor vergoed werd, en dus niet zomaar een "handje klap" truc van de experts om de waarde te drukken.
Ook dat zul je moeten bezien in het hele plaatje. Auto van deze waarde en leeftijd is puur functioneel, verder niets. Gave vervangexemplaren ga je niet vinden.

Het gaat erom dat de verzekerde schadeloos wordt gesteld voor iets waar hij zelf niets aan kan doen en voor verzekerd is. Hij moet dus precies dezelfde auto terug kunnen kopen. Al het andere is gezever van verzekeraars en zogenaamde experts.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jo.
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#32 , 21 mar 2018 16:12

Dit is de waarde van het voertuig voor het ongeval. Als hij 3.957 euro krijgt en het wrak verkoopt voor 2.739 euro ontvangt hij meer dan 6.000 euro, terwijl hij maar 3.957 euro (waarde voertuig voor het ongeval) verloren is.
Om meer te kunnen ontvangen dan 1218,08 euro moet het slachtoffer bewijzen dat het om een gelijkwaardig, beschadigd, voertuig aan te kopen, meer moet betalen dan 3.957 euro.
Ik ben niet meer mee. Ik krijg toch geen 3957€? Dat is de waarde van voor het ongeval, daar heb ik toch niks aan? Wat ik krijg is toch 1218€?
jawel indien u het wrack verkoopt aan de hoogste bieder samen met de €1218 maakt dat €3957.

ataturk007
Berichten: 108

#33 , 21 mar 2018 16:56

Hoe is het hier afgelopen?
Leuven the place to be!

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”