Schadevergoeding na enkele maanden

Juliec
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schadevergoeding na enkele maanden

#1 , 28 nov 2017 22:39

Enkele maanden geleden ben ik op een parking tegen een wagen gereden. Was minieme schade aan en hebben onderling besloten geen aanrijdingsformulier in te vullen. Later nog smsen verstuurd naar elkaar met de overeenkomst dat de andere partij be de garage prijs ging laten maken, als dit betaalbaar is ga ik betalen anders zouden we alsnog de papieren invullen. Niets meer gehoord na dat laatste bericht. Ging er van uit dat de schade zo klein was dat het over terug inklikken van de wagen ging. Nu bijna half jaar later word ik gevraagd een enorm groot bedrag over te maken, samen met een afbeelding van een bestek dat nog veel meer kosten bedraagt. Wat doe ik nu? Gewoon betalen? De tegenpartij kan intussen ook gewoon al andere ongevallen meegemaakt hebben en de kosten willen verhalen op mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 28 nov 2017 23:02

U hebt nu een probleem.
Hopelijk hebt u de sms jes nog als begin van bewijs.
Beter had geweest dat er wel een EAF was opgesteld en een dan via onderlinge regeling.
Staat op die offerte een datum?
Zitten er kosten bij die niet stroken met de plaats waar het voertuig kan geraakt zijn?
Had u schade ..is die hersteld ? wat waren daar de kosten van?

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 28 nov 2017 23:29

de tegenpartij zal moeten bewijzen dat u die schade heeft veroorzaakt, het niet invullen van een EAF speelt inderdaad niet in het voordeel van beide partijen.

doch na maanden afkomen met een factuur en foto's die zouden moeten aantonen dat u de schade heeft veroorzaakt zal niet lang stand houden bij een rechtbank.

beste dat u kan doen is het aangeven bij de verzekering en indien u rechtsbijstand geniet deze aanspreken, dan kan u op kosten van de verzekering een advocaat aanstellen naar keuze

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”