Iemand beschadigde mijn wagen per ongeluk, wat moet ik doen?

matthiasdv
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Iemand beschadigde mijn wagen per ongeluk, wat moet ik doen?

#1 , 28 nov 2017 19:59

Ik parkeer mijn leasewagen steeds bij ons in de straat. Vandaag merkte ik dat iemand achteraan pal tegen mijn wagen geparkeerd stond (hij/zij zette misschien de handrem niet op?). Er staan nu lichte krasjes op de achterkant van de wagen. Heb de situatie gefotografeerd en nummerplaat van de ander opgeschreven.

Mijn vraag; Moet ik actie ondernemen? Hoewel niemand misschien ooit de krasjes opmerkt, wil ik gewoon vermijden dat ik ooit persoonlijk verantwoordelijk gesteld kan worden door mijn werkgever of de betrokken leasemaatschappij.

Dankjewel!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 nov 2017 20:03

Je zal klacht bij de politie moeten indienen en PV laten opmaken, om gedekt te zijn tov uw eigen leasemaatschappij

matthiasdv
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2017 20:10

Je zal klacht bij de politie moeten indienen en PV laten opmaken, om gedekt te zijn tov uw eigen leasemaatschappij
Bedankt voor de reactie. Hoe behandelt de politie dergelijke zaken? Ik wil nl. niet dat de politie meteen bij hen op de deur gaat kloppen - het belangrijkst is gewoon dat de papieren en verzekeringen in orde zijn.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 28 nov 2017 23:41

Waarom heb je niet onmiddellijk de politie verwittigd. Met dergelijke zaken moet je opletten, als tegenpartij eerst klacht indient kan je nog gestraft worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#5 , 29 nov 2017 15:37

Werkgever/leasemaatschappij zal bij inleveren wagen schade controlerten volgens vastgestelde 'Rentanorm'. Schade dewelke niet hersteld werd kan aangerekend worden aan bestuurder.
Dus inderdaad : er dient finaal een EAF (Europees aanrijdingsformulier) ingevuld te worden + laten herstellen. Gezien in uw straat : kent u de eigenaar van die wagen niet?
Anders inderdaad bij politie gaan aankloppen; Mogelijk geven zij u gegevens van eigenaar of zijn ze bereid deze even te bellen om u met elkaar in verbinding te stellen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Verkeersongevallen”