Schade aan auto

kiwikip
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schade aan auto

#1 , 09 nov 2017 11:28

Beste,

toen ik vandaag thuis kwam zag ik dat er in mijn koffer een deuk zat. Ik ben mijn boodschappen enzo gaan doen maar toen niks gezien. Wat kan ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 09 nov 2017 11:33

Afkomstig van aanrijding?==>aangifte politie aanrijding stoffelijk vluchtmisdrijf
Of afkomstig van een trap?==> aangifte politie van beschadiging.
Er dient op zijn minst een melding van gemaakt te worden bij politie.
Aangeven aan uw verzekering indien gedekt voor eigen schade.

kiwikip
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2017 11:47

aanrijding maar kan niets bewijzen heb het thuis pas gezien.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2017 11:54

Als je geen omnium heeft, dan kan je weinig doen, eigenlijk heeft het weinig zin om naar de politie te gaan, van wie is het? er rijden zoveel wagens rond, en gaan omdat zij wat werk zouden hebben?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 nov 2017 13:37

Als je geen omnium heeft, dan kan je weinig doen, eigenlijk heeft het weinig zin om naar de politie te gaan, van wie is het? er rijden zoveel wagens rond, en gaan omdat zij wat werk zouden hebben?
Ooit geweten in de straat waar ik vroeger woonde (ik spreek over de jaren '90), dat een agent de moeite gedaan had om bij een aanrijding van een geparkeerde wagen, met vluchtmisdrijf, verf van de aanrijdende auto uit de bluts van de aangereden wagen te schrapen. Dit is onderzocht en men heeft de verf kunnen terugbrengen tot één bepaald merk. Agent heeft toen in de buurt alle garages van dat merk + carrossiers aangeschreven met de vraag of er een wagen van dat merk en die kleur binnengebracht is om schade te herstellen. Agent heeft telefoontje gekregen van een carrossier dat er een beschadigde wagen van dat merk en kleur klaar stond om gerepareerd te worden. Schade aan de wagen van de aanrijder matchte met schade aan de wagen die aangereden was, en bestuurder is alsnog veroordeeld.

Ik vrees echter dat men daar vandaag de dag niet meer zoveel werk wil insteken... :(
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 09 nov 2017 13:44

Aangifte bij politie is zeker nodig.
Lees maar eens twee recente topics inzake vluchtmisdrijf.
Als het gemeld wordt dan kan de politie datgene doen wat ze nuttig achten en dus op zijn minst een melding maken van de feiten. Op die wijze kan u niet meer verdacht worden van vluchtmisdrijf. U hebt aangifte gedaan.
Vraag wel het meldingsnummer.
In principe wordt door de politie elke melding geregistreerd.

Terug naar “Verkeersongevallen”