Verkeer links inhalen

ercan.batuhan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeer links inhalen

#1 , 22 okt 2017 02:52

Beste lezers,
Ik was vandaag op een twee richtings baan van 70 aan het rijden. Er was een auto voor mij en een auto voor hem. Ik wou correct links inhalen omdat deze twee te traag reden. Tijdens het inhalen wou deze voorligger ook inhalen maar hij had niet in de spiegel gekeken dat ik al halverwege naast zijn auto was en voegde zomaar in. Ik zag dit aankomen. Dus ik had 2 opties doorrijden en een botsing of uitwijken en met 70 80 per uur op een verhoging. Ik koos voor de 2de optie waardoor ik een lekke band en wat schade aan mijn velg heb als dank.. ( voor alle duidelijkheid ik was al aan het inhalen voor dat hij ook wou inhalen en ik was niet achter hem toen hij wou invoegen maar al half naast hem!) Ik ben dan na de dolle hobbel rit terug op mijn rijbaan gekomen en ik voelde dat mijn band plat was heb nog 4 pinkers opgezet en een handgebaar gemaakt om hem te doen stoppen voor een schade formulier te laten invullen. Ik weet niet of hij bewust of onbewust is doorgereden. Nummer plaat heb ik niet opgelet omdat ik even verrast was. Maar er hingen cameras en een nummerplaat scanner gelukkig 200 meter verder en deze kan bevestigen dat deze voertuig voorbij is gereden om hem alsnog te identificeren via de lokale politie. Ik heb dan maar naar de politie gebeld en deze zei mij om fotos van de plaats en schade te maken en een pv te laten opstellen. Mijn vraag is wie is in fout op reglementaire vlak? Kom ik in aanmerking om via zijn verzekering vergoed te worden voor de schade die ik heb opgelopen omdat ik moest uitwijken voor deze pipo? Alvast bedankt voor de aandacht
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 22 okt 2017 09:24

Als u al aan het inhalen was, mag hij dat niet meer doen. De andere partij was dus in fout en zal dus de schade aan uw voertuig moeten betalen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 okt 2017 09:25

Hoe denk je te bewijzen dat een auto verantwoordelijk is voor u schade ???

Deze camera heeft het niet gezien daar hij op 200 meter staat, en er komen zoveel wagens voorbij, van wie is het, heeft hij zijn richting aanwijzer aan gezet of niet??
Zelfs als je nog zijn nummerplaat had, en de persoon zegt dat zijn knipperlichten aanstonden en dan ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 22 okt 2017 10:00

Zonder getuigen kan er niets bewezen worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bisbro
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 okt 2017 12:11

Bij dit soort voorvallen is de dashcam een handig instrument om zowel de omstandigheden van het ongeval als identificatie van andere partij te achterhalen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 okt 2017 17:27

Dit zijn vijgen na passen want er is geen dashcam
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Verkeersongevallen”