Ongeval met persoon die probeert intevoegen

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Re: Ongeval met persoon die probeert intevoegen

#16 , 09 okt 2017 12:17

Als ik me goed herinner een 3 a 4 weken geleden waren daar werken en moest alles op één rijvak ik reed toen Lokeren richting Dendermonde of ben ik fout van weg?
Ja inderdaad op die baan, en inderdaad ik kan niet bewijzen waar ongeval is gebeurd, dus denk dat ik het beter hierbij laat.

Moet je dit aangeven bij de politie? Kan ik het vragen aan de politie of ik in mijn recht ben of niet? Zoniet geen verdere maatregelen nemen of gaan ze zeggen dat ik het MOET aangeven?
Leuven the place to be!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#17 , 09 okt 2017 12:18

Als ik u was zou ik dit aangeven aan de politie en doe u verhaal.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#18 , 09 okt 2017 12:28

Ja maar ik kan niets bewijzen.
Ik kan enkel mijn schade en zijn nummerplaat bewijzen.
Plaats waar het gebeurd is niet.

Nu zit ik met de twijfels
Leuven the place to be!

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#19 , 09 okt 2017 12:30

Ja maar ik kan niets bewijzen.
Ik kan enkel mijn schade en zijn nummerplaat bewijzen.
Plaats waar het gebeurd is niet.

Nu zit ik met de twijfels
Zou niet wachten, als tegenpartij klacht indient kun jij vervolgd worden voor vluchtmisdrijf.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 09 okt 2017 12:35

Een aangifte kan nooit kwaad.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#21 , 09 okt 2017 12:44

Aangifte wil dus niet zeggen dat er een proces komt? Ja klopt wel.
Leuven the place to be!

Franciscus
Berichten: 38583

#22 , 09 okt 2017 14:35

Aangifte is om te beginnen om uw versie op papier te zetten en om de waarheid te achterhalen.
Is er ondertussen een EAF opgesteld - moet dacht ik binnen de 8 dagen ...
Is uw verzekering al in kennis gesteld?

Politie zal nooit zeggen of u in uw gelijk was of niet dat is de taak van anderen met als eindverantwoordelijken de rechters.

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#23 , 09 okt 2017 14:45

Neen EAF is niet opgesteld, omdat persoon dat niet wou en ik ook niet omdat ik niet zeker was of ik in mijn gelijk was of niet en geen tijd had.
Ik heb helaas geen gsm nummer van de persoon. Ook werd de verzekering/politie niet verwittigd.

Als ik in mijn ongelijk heb is het niet in mijn voordeel om een aangifte te doen.
Als ik in mijn gelijk ben is het wel in mijn voordeel

Dus logisch wijze hangt het ervan af of ik gelijk heb of niet om een aangifte te doen.
Of het wettelijk verplicht is om een EAF te doen weet ik niet, zoja ga ik dat best doen.
Leuven the place to be!

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#24 , 09 okt 2017 18:09

Update!

Ik ben zojuist bij de politie geweest, ze zeiden dat ik gelijk zou hebben maar omdat we daar niets hebben ingevuld dat het moeilijk zou zijn.
Omdat ik gewoon recht door reed zit ik in mijn recht omdat hij naar links wilt komen. Of het file is of niet maakt het niet uit, hij moet voorrang verlenen.

Dat ik best eens naar mijn verzekering zou gaan en daar achter meer informatie zou vragen.
Nu heb ik enkel zijn nummerplaat, geen contactgegevens of iets anders, zelfs geen naam.

Kan ik dit nog altijd rechtzetten? Kan de verzekering papieren laten opmaken door zijn verzekering?
PV kan niet opgesteld worden omdat politie er niet bij was gekomen.
IK vraag me nu af wat ik moet doen.
Verzekering was reeds gesloten ...
Leuven the place to be!

Oude Belg
Berichten: 3192

#25 , 10 okt 2017 15:22

Hij komt van rechts en hij mag invoegen, desnoods via ritsen
Hij moet voorrang verlenen. Er wordt niet geritst bij een oprit! http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

P-Stone
Berichten: 280

#26 , 10 okt 2017 18:07

...Als ik in mijn ongelijk heb is het niet in mijn voordeel om een aangifte te doen.
Als ik in mijn gelijk ben is het wel in mijn voordeel

Dus logisch wijze hangt het ervan af of ik gelijk heb of niet om een aangifte te doen.
Of het wettelijk verplicht is om een EAF te doen weet ik niet, zoja ga ik dat best doen.
Je bent verplicht elk ongeval te melden (met een EAF, desnoods zonder tegenpartij) aan de verzekering.
Als, zoals waarschijnlijk in jouw geval, geen schade aan de tegenpartij vergoed moet worden, zal je BM niet stijgen en kost het je bijgevolg niets.
Heb je een omniumverzekering ?

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

#27 , 10 okt 2017 21:38

Politie zei dat ze niets konden doen.
Verzekering zei dat er niets van kon komen.

Nu zit ik wel met de schade en als ik gelijk heb kon ik dus vergoed worden.

Is er een mogelijkheid om toch nog een EAF te laten opstellen? Dat ik niet akkoord ben? En dat mijn verzekering aan zijn verzekering laat weten?

Ik loop stage dus heb niet veel tijd. Kan er hierop een duidelijk en correcte antwoord gegeven worden zodat ik vrij neem en dat kan regelen volgens de juiste procedures.
Leuven the place to be!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#28 , 10 okt 2017 22:54

je hebt een ongeval met schade en je verzaakt om een EAF op te maken, nu niet komen klagen dat je niet vergoed word.
Niet veel tijd hebben is geen rede om ter plaatse geen EAF op te maken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 01 dec 2017 17:11

Hij komt van rechts en hij mag invoegen, desnoods via ritsen
Hij moet voorrang verlenen. Er wordt niet geritst bij een oprit! http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
Er dient voorrang verleend te worden bij het oprijden vanuit die zijstraat of afrit met B1 / haaietanden.
Daardoor komt men op DEZELFDE weg, op de rechter rijstrook - doorgaand verkeer rijdt op de linker rijstrook van diezelfde weg.

Eens op die weg, moet de rechter bestuurder voorrang verlenen om in de linker rijstrook in te voegen.

Maar op het einde van die invoegstrook, moet die bestuurder naar links tgv de aangebrachte verkeerstekens ... én heeft daar voorrang van rechts.
Idem bij sterk vertraagd verkeer: verplicht laten ritsen !


Plaats van het ongeval is dus bepalend voor de voorrang .
Het blijft België ...


Zelfde situatie op E34/313 oprit Wommelgem richting A'pen Oost

Terug naar “Verkeersongevallen”