Wie in fout?

Hakan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Wie in fout?

#1 , 23 sep 2017 23:49

Afbeelding

Welke auto in fout Auto A of auto B
Kijk foto mvg..

Alle 2 wille ze naar links draaien.
Laatst gewijzigd door Hakan op 23 sep 2017 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Hakan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 sep 2017 23:50


Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 24 sep 2017 00:08

Deze situatie is niet beschreven in de wegcode, dus geldt de algemene regel : voorrang aan rechts, dus B moest voorrang verlenen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Hakan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 sep 2017 13:13

Het was en bedoeling van weg rechdoor rijen en dan link draaien naar andere richting kijk foto als auto A pinkers aan links moet af he moet tog beetje grote bocht moeten nemen auto B juist vertrek en ,A draait onverwacht naar link he kan ook recht door rijen en san link draaien ? Auto A draait ( U ) . Als auto A wil terug raai ( U ) moet tog aan linker kant staan ? Niet recht dan naar links af ?

Afbeelding

P-Stone
Berichten: 280

#5 , 24 sep 2017 14:03

Van uw ongevalsaangifte en uw uitleg begrijp ik dat jullie beiden gingen keren, dus terugrijden op de Desguinlei.
Van uw tekening op de Googlemapsfoto begrijp ik dat jullie beiden linksaf sloegen en dus de Kolonel Silvertopstraat ingingen.
In het eerste geval lijkt het me dat auto A voldoende ruimte moet geven voor Auto B. En is het inderdaad onverstandig (van bestuurder A) van te keren vanop het rechtse linksafslagvak. Immers, B kan gewoon linksafslaan (in plaats van te keren) en dan hinderen ze sowieso elkaar. Lijkt me een zaak voor de verzekeringen en/of rechtbank.
In het tweede geval, als beiden de K. Silvertopstraat insloegen, moet A het rechterrijvak (van de K. Silverstraat) op, en B het linkerrijvak. En dan is de vraag wie dit niet gedaan heeft.
Puur afgaand op de tekening zou ik zeggen dat wagen A wagen B afgesneden heeft, en zou A in fout zijn. Wat niet overeenkomt met de Voorrang Van Rechts van Oude Belg.
Conclusie : De verzekeringen en/of rechtbank zullen hierin moeten beslissen, ik gok dat het een 50/50 wordt.

Hakan
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 sep 2017 14:24

Idd ik heb nog een foto beetje duidelijk
Witte kleur is auto A en Bauwe kleur is auto B
Ongewal gebeurd bij groene cirkel juist iets voor bij de zebrabad.

Afbeelding

Terug naar “Verkeersongevallen”