ongeval met de lijnbus

tourdieva.rano
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

ongeval met de lijnbus

#1 , 19 sep 2017 12:35

Beste

Motief: voorrang aan de burgerlijke afhandeling.

Wat wilt deze zeggen precies? Dat er geen vervolg komt?


Mvg Rana

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 19 sep 2017 13:01

Brief van het parket dat er wordt geseponeerd?

Het betekent inderdaad dat het parket niemand wil vervolgen en dat de verzekeringen het onderling moeten proberen te regelen. Als dat niet lukt kan er nog altijd rechtstreeks worden gedagvaard door een van de partijen.
"sowieso" schrijf je zo.

tourdieva.rano
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2017 14:02

Brief van het parket dat er wordt geseponeerd?

Het betekent inderdaad dat het parket niemand wil vervolgen en dat de verzekeringen het onderling moeten proberen te regelen. Als dat niet lukt kan er nog altijd rechtstreeks worden gedagvaard door een van de partijen.
Ja de brief is van de procureur. Ik heb een pv door de politie laten opstellen omdat de tegenpartij zich terug trekt dus nu heb ik de brief van de procureur ontvangen.
Wat kan ik doen dan als volgende?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 19 sep 2017 14:21

Wat bedoel je met "de tegenpartij trekt zicht terug"?

Is er een aanrijdingsformulier ingevuld en is dat aan uw verzekering bezorgd? Het is hun taak om dit uit te vechten met de tegenpartij.
Als zij te lang talmen, dan heeft u hopelijk rechtsbijstand om het een en ander in beweging te zetten.

PS: Het is niet makkelijk om een accuraat antwoord te formuleren als het verhaal en brokken en stoten wordt verteld.
"sowieso" schrijf je zo.

tourdieva.rano
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 sep 2017 15:12

Wat bedoel je met "de tegenpartij trekt zicht terug"?

Is er een aanrijdingsformulier ingevuld en is dat aan uw verzekering bezorgd? Het is hun taak om dit uit te vechten met de tegenpartij.
Als zij te lang talmen, dan heeft u hopelijk rechtsbijstand om het een en ander in beweging te zetten.

PS: Het is niet makkelijk om een accuraat antwoord te formuleren als het verhaal en brokken en stoten wordt verteld.
Op het moment van het ongeval had niemand een aanrijdingsformulier bij zich. De chauffeur van de lijnbus heeft zijn gegevens mee gegeven. Achteraf heb ik de foto's laten maken van de schade bij een erkende garage. Ik heb daarna eenzijdig aanrijdingsformulier binnengebracht en de chauffeur heeft dat ook gedaan alleen zijn verhaal klopte niet helemaal, hij heeft op de formulier paar fouten ingevuld waar hij duidelijk toegeeft dat hij in fout is.
De verzekering van de tegenpartij betwist alles daarom heb ik een pv laten opstellen bij de politie voor verdere stappen.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 19 sep 2017 15:18

Geen initieel tegensprekelijk aanrijdingsformulier beschikbaar dus.

Wat zegt uw verzekering ondertussen? Zijn ze op de hoogte van de sepo?
Heeft De Lijn al geprobeerd om haar schade op u te verhalen?
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Verkeersongevallen”