Vluchtmisdrijf

Franciscus
Berichten: 38583

Re: Vluchtmisdrijf

#31 , 13 sep 2017 21:23

Hier hebben we ook nog een discussie gehad.
Wachten nog altijd over wat soort van parking het was.

viewtopic.php?f=4&t=27486

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rapture
Berichten: 124

#32 , 14 sep 2017 11:22

Maar of het parket of de politie rechter dit ook zo bekijkt daar vrees ik voor Rapture, wegrijden en u verantwoordelijkheid willen ontlopen word niet snel geseponeerd.
Maar het feit dat de schade vergoed wordt
Nu zal het MOETEN vergoed worden, omdat tegenpartij klacht heeft ingediend nadat TS weggereden is, ik denk moest je het zelf tegenkomen, we een gans ander geluid zouden horen.
Ik vind dit niet kunnen, als er iets gebeurd neem u verantwoordelijkheid, ik kan dit op geen enkel punt nuanceren.
Hangt ervan af hoeveel schade er is. Gaat het om een hele bluts of om een krasje.

En ja, mijn broer heeft ooit hetzelfde meegemaakt. Vrouw was tegen zijn geparkeerde wagen ingereden, er was zichtbare schade, iemand had de nummerplaat genoteerd, vrouw werd verhoord en had zelfs bekend. Gevolg: sepo wegens andere prioriteiten.

Dus dat het Parket heel zwaar tilt aan vluchtmisdrijf dient ook genuanceerd te worden. Ik denk eerder bij vluchtmisdrijf wanneer er gewonden zijn en/of veel schade, niet bij banale botsingen bij parkeermanoeuvres met beperkte schade.

BloodNight
Berichten: 621

#33 , 14 sep 2017 12:02

De laatste tijd zijn er verschillende verkeersongevallen met vlucht, weliswaar met gewonden/doden, in het nieuws. Ik denk niet dat het parket geneigd gaat zijn om te seponeren.
Nu voor alle duidelijkheid, het is een verkeersongeval met vlucht zonder meer. Er is genoeg rechtspraak die dit aangeeft. Best gewoon de schade vergoeden en verantwoordelijkheid nemen dus.

Reclame

Rapture
Berichten: 124

#34 , 14 sep 2017 14:23

De laatste tijd zijn er verschillende verkeersongevallen met vlucht, weliswaar met gewonden/doden, in het nieuws. Ik denk niet dat het parket geneigd gaat zijn om te seponeren.
Nu voor alle duidelijkheid, het is een verkeersongeval met vlucht zonder meer. Er is genoeg rechtspraak die dit aangeeft. Best gewoon de schade vergoeden en verantwoordelijkheid nemen dus.
Daar zeg je het, met gewonden/doden. Het is niet omdat "vluchtmisdrijf" nu als prioriteit wordt beschouwd dat ze elke botsing met vluchtmisdrijf als prioritair gaan behandelen.

Een diefstal van 10.000 euro zullen ze ook rapper vervolgen dan een diefstal van 10 euro alhoewel het in beide gevallen gewoon diefstal is.

In casu zijn er geen gewonden/doden, gewoon een auto die een beetje achteruit is gebold omdat iemand zijn handrem had vergeten op te zetten.
Beroepshalve weet ik met hoeveel werkdruk de parketten te kampen hebben. Dan heb ik het nog niet over politierechters die vaak 100 zaken op 1 dag moeten afhaspelen. Parketten geven dan ook vaak en graag de voorrang aan de burgerlijke afhandeling.

Ik wil TS geen valse hoop geven, enkel betaal de (werkelijke) schade. De kans dat je effectief 1.600 euro boete gaat moeten betalen lijkt mij heel klein.

Studenttt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#35 , 21 sep 2017 01:05

Bedankt allemaal voor de informatie.

De parking in kwestie was een parking van een ziekenhuis. En de schade aan de andere auto zouden een 3-tal krassen geweest zijn van ongeveer 5 centimeter. De andere bestuurder moest dit sowieso aangeven, want hij rijdt met een lease auto.
De verzekeringen, en advocaat, zijn die zelfde dag nog ingelicht.

Ik heb er geen probleem mee om de schade aan de andere auto te betalen, ik weet goed genoeg dat dit geheel mijn fout is. Maar hier heb ik zelf nog niet echt iets van vernomen, maar dit kan ook zijn omdat mijn ouders alle contact regelen met de advocaat.

Zou er mij nog iemand kunnen vertellen hoe lang het gemiddeld duurt tegen dat zo een zaak voorkomt?

En komt dit op je bewijs van goed gedrag en zeden? (De 2e type om te mogen werken met kinderen)

Terug naar “Verkeersongevallen”