Vluchtmisdrijf

Studenttt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vluchtmisdrijf

#1 , 09 sep 2017 04:14

Wanneer ik geparkeerd stond, op een parking, moet ik mij handrem vergeten zijn en is mijn auto achteruit gerold tegen een andere geparkeerde auto.
Toen ik terug op de parking kwam en mijn auto zag staan, wist ik niet wat te doen. Vluchtig keek ik naar de andere auto en zag niet meteen schade dus vertrok ik. Enkele uren later belde de politie mij op om een verklaring te gaan afleggen omtrent dit vluchtmisdrijf. Er was dus wel schade aan de andere auto.

Kan er iemand mij zeggen hoe lang het ongeveer duurt wanneer dit effectief voorkomt?
Is er een mogelijkheid om alleen een rijverbod te krijgen en geen geldboete? Ik ben namelijk student met maar een spaarboek van 2000 euro, dus een geldboete kan ik niet betalen.

Ik heb nog nooit een ongeval gehad, dus wist ik ook niet direct wat te doen en ik heb een blanco strafblad. Kan dit zorgen voor een lichtere straf?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 09 sep 2017 09:54

Vergoed al zeker de schade aan de andere wagen, dat gaat in uw voordeel zijn.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 09 sep 2017 18:08

Slimste was om direct naar een politiekantoor te rijden, en uw verhaal te doen (nummerplaat tegenpartij kon je opschrijven, fotograferen, ...).
Beter was nog om ook foto's te nemen van het ongeval (iedereen heeft toch een smartphone).
Daarnaast aangifte doen bij je verzekering, zonder tegenpartij, zou ook een goede stap geweest zijn.

Aangezien dit niet gebeurd is, voldoet u aan alles voor vluchtmisdrijf, en zal alles wat u zegt wellicht een excuus zijn in de oren van de rechter (wat hij wel vaker zal gehoord hebben).