Autoschade uitbetaling

Mahmut28
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Autoschade uitbetaling

#1 , 07 sep 2017 22:06

Beste,
Onlangs in juli hebben wij een ongeval gehad in Turkije, ze zijn tegen ons aangereden, terwijl wij op ons weg reden en het groene licht hadden reed de tegenpartij door het rode licht. Ons verzekering zorgde voor vliegtuigtickets en de auto werd gepatrieerd naar de garage waar we het vekocht hebben. Tot slot werd het pertotal verklaard door de expert. Wij hebben al een dossier opgesteld samen met de verzekering dat wordt doorgestuurd naar Istanbul. Maar de vraag is mijn autolening loopt door, naar het schijnt duurt zo een dossier 1 a 2 jaar, maar ik moet toch verder kunnen heb een auto nodig, moet mijn verzekering mij normaal gezien uitbetalen en zij het geld krijgen van istanbul, of moet ik 2 jaar wachten op mijn geld?
Help a.u.b weet geen raad meer

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 07 sep 2017 23:36

Hebt u een verzekering eigen schade, omnium of dergelijke?

Mahmut28
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 sep 2017 16:24

Ik heb rechtsbijstand supra, kon geen omnium omdat het al 8jaar was. Ma verzekering zegt ook niet veel begrijp het niet

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 08 sep 2017 16:36

Geen omnium? Dan zal het wachten worden tot de tegenpartij de schade uitbetaalt. En ja, dit kan lang duren...

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 08 sep 2017 16:38

Als de tegenpartij één en ander betwist dan wordt dit een rechtszaak in Istanbul.
Dan kan het zéér lang duren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 sep 2017 16:42



Maar de vraag is mijn autolening loopt door,

En dit voor een auto van 8 jaar ???


kon geen omnium omdat het al 8jaar was
Ik wist niet dat je voor zo een oude wagen 8 jaar nog een lening kon krijgen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#7 , 08 sep 2017 16:53



Maar de vraag is mijn autolening loopt door,

En dit voor een auto van 8 jaar ???


kon geen omnium omdat het al 8jaar was
Ik wist niet dat je voor zo een oude wagen 8 jaar nog een lening kon krijgen ?
Wagen kan tweedehands gekocht zijn hé. :-)

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 08 sep 2017 16:56

Zou wel kunnen. ik zie meer en meer wagens met een nummerplaat voor oldtimers, die blijkbaar voor het "normaal" verkeer gebruikt worden.

Daar moeten m.i. toch voordelen , fiscale of andere, aan verbonden zijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 sep 2017 17:00

Ik vind dat T.S toch recht heeft op een zeer snelle uitbetaling, ze kan haar of hij de wagen nodig hebben voor het werk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 08 sep 2017 17:24

Niemand (hier in België) twijfelt daaraan.

Maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, ligt er wel een wereld van verschil.

Trouwens, welke waarde zal men nog hanteren, en aanvaarden, voor die wagen? Met andere woorden, zal het sop uiteindelijk nog de kolen waard zijn ?

Mahmut28
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 sep 2017 17:31

Tweedehands BMW 520 bouwjaar 2007 45000km was in zeer perfecte staat, lening van 3 jaar waarom zou dit niet kunnen voor deze oude, een lening? Blijkbaar wel via bmw financial services

bosprocureur
Berichten: 6853

#12 , 08 sep 2017 17:52

Blijft de vraag : welke waarde zal de verzekering (zeker die van de tegenpartij) hanteren ?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#13 , 08 sep 2017 18:29

Als de tegenpartij in fout is: integrale schadevergoeding.

Op basis dat je een soortgelijke wagen in dezelfde staat kan kopen met de vergoeding.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

bosprocureur
Berichten: 6853

#14 , 08 sep 2017 18:50

Moet dit voor een Belgische rechtbank komen, of gelden de Turkse wetten en normen? Ook qua waardebepaling ? indien Turks systeem, zijn zij gebonden aan het oordeel van de expert (wie) die totaal verlies claimt ?

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#15 , 08 sep 2017 22:09

In België geldt tussen de meeste maatschappijen de RDR regeling. (directe regeling) waarbij de eigen maatschappij eigenlijk uitbetaalt. Met buitenlandse maatschappijen geldt dat niet. Gezien ongeval in Turkije met waarschijnlijk Turkse ingezetenen neem ik aan dat Turkse rechtbanken bevoegd zijn.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Verkeersongevallen”