juridische bijstand

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Re: juridische bijstand

#16 , 27 aug 2017 19:25

Wat is het PV nr vb AN.37.LB.123456/17. Het is het cijfer in het vet dat van belang is.
Even totaal naast de kwestie wegens grotendeels opgelost... Gelukkig is het geen "37" hé Franciscus :lol:

Mijn probleem is totaal niet opgelost.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#17 , 27 aug 2017 20:09

Nu vraag ik bij mijn verzekering gebruik te maken van mijn juridische bijstand maar die weigert dit nu.
Welke reden geven zij hiervoor?

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 aug 2017 09:25

Nu vraag ik bij mijn verzekering gebruik te maken van mijn juridische bijstand maar die weigert dit nu.
Welke reden geven zij hiervoor?
Dat ze nog geen inzage in het PV hebben gehad. Daar wachten ze nu op volgens hun.
Terwijl ze dat al sinds 1 maart hadden kunnen opvragen.
Ik ben zelf niet onderlegd genoeg om dat allemaal uit te zoeken, en daarvoor wou ik gebruik maken van mijn juridische bijstand.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 aug 2017 10:11

Dring bij uw verzekeringsmaatschappij aan dat zij kopie van het strafdossier opvragen en het nodige doen om uw schadevergoeding van de tegenpartij te vorderen. Als die niet vrijwillig betaalt en een procedure voor de rechtbank nodig is, kan u vrij op kosten van de verzekeraar een advocaat kiezen.

BloodNight
Berichten: 621

#20 , 28 aug 2017 17:20

Neem gewoon telefonisch contact op met de griffie en vraag wanneer je het PV kan komen inkijken. Ga langs en vraag een kopie of neem gewoon een foto van het PV. Dan weet je wat er allemaal is geschreven en kan je de volgende stappen zetten.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#21 , 20 dec 2017 19:25

Heb nu de finale conclusie ontvangen van de verzekering. Daar kan ik uit opmaken dat de andere partij inzage heeft gekregen in mijn verklaring en daar een zeer leugenachtige repliek heeft mogen op geven. Parket en verzekering vinden nu dat het "woord tegen woord" is en dus zonder gevolg zal blijven (ben dus mijn voorgeschoten ambulance- en kliniek kosten kwijt). Maar is het normale gang van zaken dat het woord van de ene harder geloofd wordt dan dat van de andere zonder enig onderzoek? En dat de ene eenzijdig inzage krijgt in de verklaring van de tegenpartij, maar niet andersom?
Ik heb zelfs geen inzage gehad in mijn eigen "verklaring" zoals ze in het PV is terecht gekomen. Kan een PV naar het parket verstuurd worden met een niet ondertekende verklaring van één der partijen? Tot heden ben ik er nog altijd niet in geslaagd inzage te krijgen in dit PV.

Terug naar “Verkeersongevallen”