juridische bijstand

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

juridische bijstand

#1 , 26 aug 2017 10:00

Ik werd op 23 november 2016 links achter aangereden op mijn fiets. Ik heb reeds alle betalingen voorgeschoten (ambulance, kliniek, fietsschade) maar slaag er niet in deze via mijn verzekering te recupereren. Na uiteindelijk zelf het parket te hebben opgebeld ben ik te weten gekomen dat dit dossier al op 1 maart werd geseponeerd. Nu vraag ik bij mijn verzekering gebruik te maken van mijn juridische bijstand maar die weigert dit nu. Ik heb sterke vermoedens dat in deze zaak nogal wat onregelmatigheden zijn begaan door politie en parket ten voordele van tegenpartij. Hoe kan ik daarachter komen??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 26 aug 2017 10:32

Stel u eigen advocaat aan en doe u polis van u rechtsbijstand verzekering mee u betaald ervoor.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 26 aug 2017 11:25

Waarom weigert de verzekering de juridische bijstand?

Werd het schadegeval min of meer tijdig aangegeven?

Reclame

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 aug 2017 15:32

Waarom weigert de verzekering de juridische bijstand?

Werd het schadegeval min of meer tijdig aangegeven?
Toen de politie mij in de kliniek kwam opzoeken weigerde ze enige verklaring af te nemen want ze vonden "een PV opstellen niet nodig", Ik heb hun een paar dagen later toch via mail een schriftelijke verklaring bezorgd die ik een dag na het ongeval heb opgemaakt en waarmee ze alsnog een PV hebben opgesteld. Het PV zelf heb ik echter nooit gezien, laat staan ondertekend. Ze zouden daarvoor langskomen, maar hebben dat nooit gedaan. Ik heb dus geen idee wat er in staat. Er is trouwens bij geen van beide partijen een alcoholcontrole gedaan. Ik heb dan ook heel veel twijfels over de aanpak van politie en parket in deze zaak en zou graag weten wie mij daarin duidelijkheid kan bezorgen. Een advocaat?
Toen ik het PV nummer heb gekregen heb ik het direct bij mijn verzekering binnen gebracht. (ongeveer een week na het ongeval)

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 26 aug 2017 16:31

Ziekenhuis wil zeggen aanrijding gewonden?....in dat geval is een PV verplicht.
Wat is het PV nr vb AN.37.LB.123456/17. Het is het cijfer in het vet dat van belang is.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 aug 2017 16:38

Ziekenhuis wil zeggen aanrijding gewonden?....in dat geval is een PV verplicht.
Wat is het PV nr vb AN.37.LB.123456/17. Het is het cijfer in het vet dat van belang is.

Het PV nummer dat ik op 2/12/2016 per mail heb ontvangen is KO.81.L2.302168/2016

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 26 aug 2017 16:44

Is geregistreerd als ongeval met gewonden (code 81)?
Welk soort verzekering hebt u?
PV laten opvragen door uw verzekering of als slachtoffer zelf gaan inkijken op griffie politierechtbank.
Van of naar op weg van het werk?
Hoelang arbeidsongeschikt?

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#8 , 26 aug 2017 16:54

Ik ben gepensioneerd en heb een paar dagen suf gelopen, maar verwondingen vielen uiteindelijk goed mee.
Familiale bij het appeltje.
Verzekering beloofde al een maand geleden (nadat ik zelf naar het parket had gebeld) dat ze het PV zouden opvragen, maar heb het nog steeds niet gezien.

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 26 aug 2017 17:10

Gepensioneerd of niet als u niet in staat was om uw gewone bezigheden te doen (gaan fietsen - niets doen) spreekt men van arbeidsongeschiktheid. Dus enkele dagen in ziekenhuis zelfs één dag is voldoende.
Dat het enkele maanden duurt voor een PV wordt vrijgegeven is normaal maar 8 maanden is raar. Er is een PV dus uw verzekering kan dat opvragen.
Dus best wat aanporren ...
Vraag is hebt u rechtsbijstand dan kan u uw eigen advocaat kiezen en opdracht geven.

Kent u verzekering tegenpartij?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 26 aug 2017 17:31

Kent u verzekering tegenpartij?
Dit zou toch in de PV moeten staan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#11 , 26 aug 2017 17:51

Gepensioneerd of niet als u niet in staat was om uw gewone bezigheden te doen (gaan fietsen - niets doen) spreekt men van arbeidsongeschiktheid. Dus enkele dagen in ziekenhuis zelfs één dag is voldoende.
Dat het enkele maanden duurt voor een PV wordt vrijgegeven is normaal maar 8 maanden is raar. Er is een PV dus uw verzekering kan dat opvragen.
Dus best wat aanporren ...
Vraag is hebt u rechtsbijstand dan kan u uw eigen advocaat kiezen en opdracht geven.

Kent u verzekering tegenpartij?
Tot ik belde naar parket (1 maand geleden) beweerde mijn makelaar dat ze identiteit tegenpartij niet kenden. Sindsdien heb ik een document ontvangen van het parket waarop de naam van tegenpartij vermeld staat. Ik heb dat direct aan verzekering bezorgd en juridische bijstand gevraagd, wat mij geweigerd werd. Hoewel mijn polis met die bijstand is opgemaakt.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 26 aug 2017 17:58

Hebt u een rechtsbijstand verzekering, zo ja zie dan mijn vorige post.
Als je zo verder doet ga je nooit een cent zien, eis u rechten op.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#13 , 26 aug 2017 18:27

Hebt u een rechtsbijstand verzekering, zo ja zie dan mijn vorige post.
Als je zo verder doet ga je nooit een cent zien, eis u rechten op.

Ik ben - gelukkig? - nog niet zo vertrouwd met die wereld van rechters en advocaten, maar begin stilaan door te hebben dat ik er deze keer ga nood aan hebben. Daarom mijn post op dit forum om er wat wegwijs in te raken. Ik denk dat ik al een stukje sterker sta nu. Met dank aan allen die hier hun bijdrage hebben ingebracht.

Franciscus
Berichten: 38583

#14 , 26 aug 2017 18:36

Er is dus zeker al een PV opgesteld - wel geseponeerd door parket reden?
Is er een EAF opgesteld en binnen termijn aan uw verzekering overgemaakt - is het document dat u bij de politie (kan) krijgen doorgegeven aan de verzekering?
Makelaar??
Mogelijk dat de verzekering die wel kent ook daar eens mee bellen n hen de nodige vragen stellen zoals het nummer van uw dossier bij de verzekering - de naam van de persoon die u te woord staat en de naam van de beheerder van uw dossier. Steeds vriendelijk blijven desnoods de naam laten spellen. 8_)

Al eens lezen:
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 1At-eZcfGw

http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/
http://balieantwerpen.be/nl/pro-deo/eer ... s-bijstand
Voor balie Kortrijk:
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... Ljq2ZZrU2g


Nog vragen stel ze maar....

AdvoBleyaert
Berichten: 85
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brugge
Contacteer: Website

#15 , 27 aug 2017 08:08

Wat is het PV nr vb AN.37.LB.123456/17. Het is het cijfer in het vet dat van belang is.
Even totaal naast de kwestie wegens grotendeels opgelost... Gelukkig is het geen "37" hé Franciscus :lol:
_________________
Advocaat Bart Bleyaert
http://www.bartbleyaert.be

__________________
Voorwaarden kosteloze tweedelijnsbijstand (pro deo)

Terug naar “Verkeersongevallen”