Schade tijdens technische keuring personenwagen

Wim D
Topic Starter
Berichten: 16

Schade tijdens technische keuring personenwagen

#1 , 14 jul 2017 20:50

In januari '17 ging ik met mijn dieselwagen naar de technische keuring. Na de keuring bleek de achterbumper en het sierstuk op de uitlaat beschadigd. De vorm van de krassen zijn bijzonder karakteristiek en komen qua vorm en afmeting exact overeen met de sonde die men bij dieselvoertuigen gebruik om de uitstoot te meten. Conclusie: deze schade werd veroorzaakt tijdens de keuring.

Ik heb hiervan melding gemaakt bij de autokeuring en ontving een document hieromtrent. Men vroeg mij om bij een garage een bestek op te vragen, alsook mijn autoverzekeraar hiervan op de hoogte te stellen, hetgeen ik uitvoerde.

Begin juni, na verschillende aanmaningen van mijn verzekeraar, reageerde de tegenpartij met de vraag tot analyse van een expertenbureau. Deze vond plaats begin juni.

Ondertussen nog steeds geen reactie van (verzekeraar van) tegenpartij, niettegenstaande aanmaning van mijn verzekeraar.

1. Voorziet de wetgever in termijnen waarbinnen de tegenpartij bij een schadegeval moet ageren / mij kosteloos stellen?
2. Indien mijn autoverzekering in rechtsbijstand voorziet, kan ik dit escaleren en voor een rechtbank brengen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 14 jul 2017 23:02

1. Nee
2. Ja
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”