Automobilist snijdt motorfiets de pas af

Meeboo
Berichten: 1488

Re: Automobilist snijdt motorfiets de pas af

#16 , 21 jun 2017 13:45

de linker richting aanwijzer wordt niet gebruikt. Het licht dat je ziet is een stoplicht. Je ziet de wagen vertragen en stoppen en ziet nergens anders een stoplicht dan aan de linkerzijde. volgens mij zijn de andere stuk.

Het voertuig had wel degelijk de intentie om te vertragen en dat had de motorrijder moeten inschatten.
Laatst gewijzigd door Meeboo op 21 jun 2017 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#17 , 21 jun 2017 13:54

Op de beelden is duidelijk te zien (iets minder op youtube) dat de wagen de pinker links achteraan aanzette om dan rechts de parking in te rijden.
Again, als dit op de originele beelden zonder twijfel duidelijk te zien is ..

(en ja, verkleinen en/of hercoderen en/of comprimeren van videobeelden kunnen op die "duidelijk zichtbare" details een grote invloed hebben)
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 jun 2017 13:58

De enige die hier overduidelijk in fout is, is de eigenaar van de camera.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 jun 2017 15:33

De enige die hier overduidelijk in fout is, is de eigenaar van de camera.
Dat ook, ja ;-). En als de camera wel reglementair zou zijn, is de persoon die de beelden "bemachtigd" heeft, en ze onlinge gezwierd, hoogst waarschijnlijk in fout...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Unaknir
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#20 , 21 jun 2017 18:34

Op 't werk, op groot scherm, zie ik hem toch héél duidelijk naar rechts knipperen hoor. Weliswaar op het laatste moment. Tevoren die ik helemaal geen knippersignalen, wel remlichten.
In dat geval kan de wagen hoogstens aangewreven worden dat hij geen voorrang gegeven heeft aan ander verkeer, bij het uitvoeren van een maneuver. Langs de andere kant mocht de moto niet zomaar rechts voorbijsteken, waardoor de moto voor de wagen een onvoorziene hindernis was. Als de wagen NIET naar lings geknipperd heeft, en enkel naar rechts, denk ik dat het een gedeelde verantwoordelijkheid zal zijn.

Vraagje aan de topic starter: wat waren de gevolgen? Enkel blikschade?
De motorbestuurter moest weggevoerd worden met de ziekenwagen ( hersenschudding).

Unaknir
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#21 , 21 jun 2017 18:38

Ik was er niet van bewust dat het uploaden van dergelijke beelden een probleem zou zijn.

Ik zal bij deze de video verwijderen.

Meeboo
Berichten: 1488

#22 , 22 jun 2017 09:33

dat bedrijf mag überhaupt geen opnames maken van de openbare weg. privacywetgeving

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 22 jun 2017 09:54

dat bedrijf mag überhaupt geen opnames maken van de openbare weg. privacywetgeving
TS zegt niet dat de camera die de camerabeelden gemaakt heeft, ook effectief van het bedrijf is. Mogelijk is het een bewakingscamera van de bevoegde diensten, en heeft iemand een fout gemaakt door die beelden te "lekken"?

(Maar eerlijk gezegd denk ik ook dat het effectief een illegale bewakignscamera van een privébedrijf betreft. Maar bon, het is niet zo expliciet gezegd hier...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Verkeersongevallen”