Ongeval op de oprit van de vrienden

azertyuiop123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ongeval op de oprit van de vrienden

#1 , 19 jun 2017 00:08

Beste bezoekers ,


Een vraagje , Wij waren op bezoek bij vrienden en de vrouw van mijn vriend komt thuis en rijd onze wagen aan die op hun oprit stond geparkeerd.
Nu is de vraag gaat de verzekering hier niet moeilijk over doen omdat het op privé terrein was ???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 19 jun 2017 08:46

Waarom zou de verzekering hier moeilijk over moeten doen? Tenzij je plots iedereen mag omverrijden op privé-terrein.

Niet van toepassing in dit geval, maar ter vergelijking:
Het wordt zelfs aangeraden om je verzekering te blijven betalen als je je auto verkoopt, deze uitgeschreven hebt, er niet meer mee rijdt, en deze op privé-terrein bewaart. Net zodat er bij eventuele ongevallen geen problemen zouden mogen zijn.

azertyuiop123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 jun 2017 17:09

Waarom zou de verzekering hier moeilijk over moeten doen? Tenzij je plots iedereen mag omverrijden op privé-terrein.

Niet van toepassing in dit geval, maar ter vergelijking:
Het wordt zelfs aangeraden om je verzekering te blijven betalen als je je auto verkoopt, deze uitgeschreven hebt, er niet meer mee rijdt, en deze op privé-terrein bewaart. Net zodat er bij eventuele ongevallen geen problemen zouden mogen zijn.
Eerst en vooral bedankt voor het snelle antwoorden op mijn vraag .
OK wel ik hoorde ooit eens , maar dat kan een fabeltje zijn dat als je een ongeval hebt op privéparking de blikschade ieder voor zich is .
Maar zoals ik al zei , ik heb dit gewoon ooit eens horen zeggen !!!

Vandaar de vraag , om toch maar zeker te zijn !

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jun 2017 17:12

OK wel ik hoorde ooit eens , maar dat kan een fabeltje zijn dat als je een ongeval hebt op privéparking de blikschade ieder voor zich is .
Als niet kan bewezen worden wie in fout is, en beide partijen claimen niet in fout te zijn, dan zal het ieder voor zich zijn. Maar als beide partijen het Europees Aanrijdingsformulier invullen en daarop overeenkomen over wat er gebeurd is en wie dus in fout was, zal een verzekering niet moeilijk doen over de uitbetaling, ook al gebeurde de aanrijding op privéterrein.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

azertyuiop123
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jun 2017 22:25

ja das geen probleem de vrienden verklaren in fout te zijn en zo dus geen betwisting of zo ..... alles is nu ingevult en opgestuurd zie ! Nog een vraagje , ja ik ben ondertussen 45j en is mijn 2de ongeval 1tje héél lang geleden ....

Hoe verloopt dat nu verder ... moeten wij onze wagen binnensteken om zelf een offerte op te maken of komt er een expert van de verzekering ??

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jun 2017 09:35

ja das geen probleem de vrienden verklaren in fout te zijn en zo dus geen betwisting of zo .....
Dan is de kans ook klein dat de verzekering hier moeilijk over gaan doen, denk ik.
alles is nu ingevult en opgestuurd zie ! Nog een vraagje , ja ik ben ondertussen 45j en is mijn 2de ongeval 1tje héél lang geleden ....
Aangezien u niet in fout bent, speelt dit voor u totaal geen rol. Uw bonus malus zal bijvoorbeeld niet omhoog gaan, omdat niet u, maar de vrienden in fout zijn (hun bonus malus zou wel kunnen stijgen).
Hoe verloopt dat nu verder ... moeten wij onze wagen binnensteken om zelf een offerte op te maken of komt er een expert van de verzekering ??
Bel even naar uw eigen verzekering om dit na te vragen.

Ik heb enkele jaren geleden iets gelijkaardigs voorgehad: een collega was bij het parkeren tegen mijn wagen gereden met beperte schade. We hebben een EAF ingevuld en opgestuurd naar onze verzekeringen. Ik mocht kiezen bij welke carrossier ik mijn wagen zou laten herstellen. Daarna werd een afspraak gemaakt bij die carrossier ter plaatse, met een expert van de verzekering (ik meen me te herinneren dat de verzekering van mijn collega de expert opgetrommeld had). In overleg met de carrossier en de expert werd er bepaald voor welk bedrag de carrossier de schade zou kunnen herstellen, en hierover werd een akkoord getekend. Carrossier heeft daarop mijn wagen gemaakt, en de verzekering heeft mij dat bedrag uitbetaald zodat ik de carrossier kon betalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Verkeersongevallen”