Administratiekosten verkeersongeval

BerBo
Topic Starter
Berichten: 8

Administratiekosten verkeersongeval

#1 , 18 jun 2017 07:22

Ik had een klein autoongeval (in recht) en tijdens het vervullen van de formaliteiten ontdekte ik de zogenaamde "indicatieve tabel" van schadevergoedingen en dat men een forfaitaire vergoeding van 0,33/km voor verplaatsingskosten en forfaitair 100 euro voor administratiekosten kan vragen. Over betaling van de herstellingskosten maakte de verzekering (Touring) geen probleem, over verplaatsings- en administratiekosten repten ze echter met geen woord. Toen ik er zelf naar vroeg, gingen ze akkoord met de 0,33 euro/km maar begonnen enorm te leuteren over die 100 euro administratiekosten. Ze wilden slechts 25 euro geven omdat ik geen gedetailleerde opsomming van mijn administratiekosten gaf. Volgens mij wil 'forfaitair' zeggen dat het genoemde bedrag in de plaats gesteld wordt van dat opsommen van details. Touring beweert ook dat zij en niet de tegenpartij die administratiekosten betalen. Zou dat normale gang van zaken zijn? Of zouden sommige verzekeringsmaatschappij die verplaatsings- en administratiekosten verzwijgen omdat ze die WEL terugvorderen van de tegenpartij maar in eigen zak steken? (voor 75% in mijn geval).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 jun 2017 08:33

Voor een klein ongeval zoals bij u is 100 € zeker overdreven.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 18 jun 2017 12:35

Voor een klein ongeval zoals bij u is 100 € zeker overdreven.
Verzekeringsmaatschappijen betalen nooit uit zichzelf deze vergoedingen.
Als u niet kunt aangeven waarom en welke admin kosten je had zal het moeilijk zijn.

Ik heb éénmaal die vergoeding (na aandringen) gekregen, maar dat was in een zaak waar er betwistingen waren en
ik meermaals de wagen voor tegenexpertises heb moeten aanbieden.
Toen heb ik al die km vergoed gekregen (waren er veel) alsook dat magisch fortuin van 100 EUR.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”