Ongeval gehad

Flynn123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ongeval gehad

#1 , 11 jun 2017 17:42

Dag Iedereen,

Ik heb gisteren mijn 2e ongeval op een jaar tijd gehad...zucht.
Ik rijd sinds 2006 schadeloos en op 9/2016 had ik een zeer licht ongeval met enkel wat krassen (ik was niet in fout). Verzekeraar van tegenpartij betaalde toen +/- 1.200 EUR aan garage.

Echter, gisteren, reed ik op het middenvak, wanneer iemand passerend van het derde vak, mij plots de weg afsnijdt en mij uit mijn vak wegduwt. Hierdoor belandde ik tegen de wagen die mij op dat moment rechts inhaalde/passeerde (?).

De schade zie je hieronder.
Ik heb omnium verzekering met materiele schade en franchise van 475 EUR/afschrijving 24 maand.
Ben ik écht in fout? Hoeveel zouden de herstellingskosten bedragen? Zou makelaar moeilijk doen? Desalniettemin, bel ik morgen naar de garage voor offerte. De wagen staat er ondertussen reeds. Ik vrees dat mijn premie wel zal stijgen (kan ik mee leven).

Ik ben niet zeker van mijn omnium (ik ga morgen langs naar makelaar).

Ik kon hier echt weinig aan doen. Gelukkig was er geen lichamelijke schade.
Ik veronderstel dat mijn BA de tegenpartij vergoed.
Ik betaal de vrijstelling opgegeven in het contract.
En mijn schade wordt ook vergoed?

Met de omnium krijgt u een onberispelijke service. Naast schade door externe factoren omvat de dekking niet alleen schade door natuurkrachten maar ook diefstal en ongevallen. Concreet bent u in de volgende gevallen beschermd: Brand/Glasbreuk/Natuurkrachten/Botsing met dieren. Diefstal: Diefstal of poging tot diefstal/Car- of homejacking/Beschadiging als gevolg van diefstal of poging tot diefstal.Materiële schade: Botsing/Vervoer van het voertuig, inclusief laden en lossen/Vandalisme of kwaad opzet. Deze beschrijving geldt alleen voor het motorrijtuig maar niet voor een aanhangwagen.

Hiermee wordt vergoeding eigen schade bedoeld?

burgerlijke aansprakelijkheid Infos
omnium - vaste vrijstelling Infos
> materiële schade met vrijstelling van 450,00 €
> diefstal zonder vrijstelling
> aangenomen afschrijving 24 maanden
Omni assistance

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2017 10:00

Politie ter plaatse geweest? PV opgesteld, EAF? Wat staat daar allemaal in? Is de "afsnijdende" wagen bekend?

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”