Fietsongeval

nire
Topic Starter
Berichten: 6

Fietsongeval

#1 , 29 mei 2017 20:08

Mijn minderjarige dochter reed op een strook langs een zebrapad en stak de rijweg over. Op deze strook zijn geen wegmarkeringen. Als ze 3/4 de de weg over is wordt ze aangereden. Fiets redelijk gehavend en kapotte kleding en schouder en kneuzingen. Dit heb ik door de arts laten vaststellen. Mijn dochter is ook 4 dagen niet naar school geweest. De automobilist was net als mijn dochter erg aangedaan. Ze laat haar telefoonnummer achter en s avonds besluit ze naar de politie te gaan om het ongeval aan te geven. Politie belt ons op en we komen samen overeen om het zonder verzekering te regelen. Belangrijk is dat ik geen familiale verzekering had op het moment van het ongeval (nu wel). Na een week komt het bestek van de fiets en vinden ze te duur en willen het aan hun verzekering aangeven. Plots verandert alles en zeggen ze dat mijn dochter op het fietspad reed ipv de strook ernaast. Ik weiger het EAF te ondertekenen en vul op een ander EAF mijn versie in ook niet ondertekend. Mijn vraag is hoe ik nu verder moet ?Kan ik dit persoonlijk regelen met hun verzekering. Zoja Hoe? Schakel ik beter een advocaat in en is dit zinvol, kosten/baten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 29 mei 2017 20:19

Uw docher is duidelijk in fout aangezien ze de weg overstak.
Ik begrijp dan ook niet wat de reparatie van de fiets in dit verhaal komt doen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 29 mei 2017 22:19

Op een EAF zet je toch u versie van de feiten en onderteken je.
Waar reed u dochter nu, op fietspad of op de rijbaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 29 mei 2017 23:34

Gezien ongeval met gewonden dient de politie een PV op te stellen.
Hier is geen uitzondering op mogelijk.
Partijen hadden ter plaatse moeten blijven en politie diende ter plaatse te komen.
Nu na de feiten dan nog aangifte bij politie en deze moeten hiervan een PV opstellen.
Dit wordt indien politie geweigerd heeft of niet zelf heeft gezegd we stellen hier PV van op als een ernstige fout beschouwd door controlediensten en parket ... niet nakomen aangifteverplichting.

nire
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 30 mei 2017 00:07

Gezien ongeval met gewonden dient de politie een PV op te stellen.
Hier is geen uitzondering op mogelijk.
Partijen hadden ter plaatse moeten blijven en politie diende ter plaatse te komen.
Nu na de feiten dan nog aangifte bij politie en deze moeten hiervan een PV opstellen.
Dit wordt indien politie geweigerd heeft of niet zelf heeft gezegd we stellen hier PV van op als een ernstige fout beschouwd door controlediensten en parket ... niet nakomen aangifteverplichting.
Welke verdere stappen zou u adviseren?

nire
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 30 mei 2017 00:09

Op een EAF zet je toch u versie van de feiten en onderteken je.
Waar reed u dochter nu, op fietspad of op de rijbaan.
.....reed op een strook langs een zebrapad en stak de rijweg over. Op deze strook zijn geen wegmarkeringen.....

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 30 mei 2017 09:58

]""" s avonds besluit ze naar de politie te gaan om het ongeval aan te geven. Politie belt ons op en we komen samen overeen om het zonder verzekering te regelen."""

Als er PV is opgesteld ....maar dat staat nergens, hebt u gedaan wat moet en de politie ook.
Anders alsnog PV maten opstellen en verwijzen naar dag uur en persoon waar u al bent geweest maar die dan blijkbaar geen PV heeft opgesteld.

Terug naar “Verkeersongevallen”