Ongeval zonder inschrijvingsbewijs.

inge91
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ongeval zonder inschrijvingsbewijs.

#1 , 16 mei 2017 17:13

Hallo, mijn man heeft een tijd geleden een tweedehands motor gekocht. Sinds 12/05/2017 heeft KBC deze verzekerd. Op 15/05 hebben wij het roze formulier aangekregen om de motor verder in te schrijven in Brussel en de nummerplaten aan te vragen.
Nu had mijn man 15/05 's ochtends een platte band van zijn fiets. Wat heeft hij nu gedaan, de nummerplaat genomen van zijn vader zijn motor en met de motor naar het werk gereden. Op weg terug naar huis, heeft een wagen hem aangereden. Hij was niet in fout, hij reed op een voorrangsweg.
Nu de verzekering was in orde waardoor hij al niet in beslag werd genomen, maar de inschrijving was nog niet in orde.
Volgens onze advocaat mogen wij ons enkel verwachtten aan een uitnodiging op de politierechtbank met een boete tot gevolg.
Nu aangezien hij in zijn recht is verklaard wordt er dus verwacht dat de tegenpartij opdraait voor de kosten die gemaakt zijn aan de motor.
Nu vroeg ik mij af of onze verzekering daar mogelijk moeilijk over zou doen (ondanks dat ze niets zullen moeten betalen).

Ik heb geen preek nodig hé mannekes :( Ik heb die beslissing niet genomen, mijn man heeft dat gedaan en die heb ik al een preek gegeven. Ik wil nu weten wat de mogelijk gevolgen zijn van dit alles.

Grtz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#2 , 16 mei 2017 18:08

Inge

Als de verzekering in orde was moet u hier geen problemen verwachten. verzekeringsmaatschappij heeft waarschijnlijk op basis van chassisnummer verzekering uitgeschreven. Het feit dat er een reglementaire overtreding werd begaan kan inderdaad tot een boete aanleiding geven. maar daar heeft de verzekeringsmaatschappij dan weer niets mee te maken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”