Even een kort vraagje

kizmet
Topic Starter
Berichten: 17

Even een kort vraagje

#1 , 28 apr 2017 13:05

Hallo iedereen,

Hoe kan je weten of de advocaat van de tegenpartij pro deo optreed, aangesteld is door de verzekering (als dat mogelijk is wanneer je zelf niet verzekerd bent maar wel door de werkgever) of de tegenpartij deze advocaat gewoon betaald?

Hoop dat ik dit te weten kan komen, maar hoe?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 28 apr 2017 13:15

Hem even vragen, maar welk nut heeft dit. Als tegenpartij rechtsbijstand heeft kan hij zijn advocaat zelf kiezen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kizmet
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 28 apr 2017 13:44

Omdat tegenpartij destijds aan het werk was en het ongeval plaatsvond tijdens het woon werk verkeer. Kort nadien werd ze ontslagen en verhuisde ze naar de andere kant van België. Ze beweerd niet verzekerd te zijn en geen middelen te hebben.
Ik ben erondertussen achter dat ze wel middelen had/heeft maar niks officieel meer.
Ik dreig echter ondanks mijn levenslange handicap op te draaien voor alle kosten en daardoor mijn huis te verliezen. Wat ik graag bij elkaar had gespaard voor de kinderen.
Als de advocaat niet aangesteld is door haar verzekering en niet pro deo werkt bewijst dit dat ze over middelen beschikt. Als hij aangesteld is door de verzekering dan bewijst dit dat ze destijds wel verzekerd was of nog steeds is. Vandaar dat ik het wil weten om mijn advocaat erop attent te kunnen maken samen met de andere dingen die ik weet.

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 28 apr 2017 15:06

Als de advocaat "officieel" door een goede vriend of familielid wordt betaald sta je nog geen stap verder.
"sowieso" schrijf je zo.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 28 apr 2017 16:07

Kan uw advocaat die vraag niet stellen aan zijn confrater?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 apr 2017 17:48

Hoe je draait of keert als ze geen verzekering had dan krijg je toch je centen via het waarborgfonds, en wie die advocaat betaald speelt toch geen enkele rol.

En het waarborgfonds zal wel zelf achter hun centen gaan hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Verkeersongevallen”