Fietsongeval

Likes
Topic Starter
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

Re: Fietsongeval

#1 , 26 apr 2017 14:50

Neen, dit is niet normaal.

Werd het Europees aanrijdingsformulier ingevuld? Zoja, heeft u dit dan aan uw verzekering overgemaakt?

Indien er pv werd opgesteld, heeft u dan het attest verkeersongeval en eventueel uw (kopie) verklaring aan hen overgemaakt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2017 16:20

Op 23 november 2016 werd ik in het centrum achteraan aangereden met mijn fiets.
Dit was door een wagen, neem ik aan? Zoals hierboven gevraagd: EAF werd ingevuld? Ik neem aan dat u zich tot uw familiale verzekering gewend heeft om dit voor u af te handelen?
Heb reeds factuur van kliniek en ambulance betaald, maar mijn verzekering beweert niet te kunnen terugbetalen omdat ze nog geen gegevens van tegenpartij ontvangen hebben.
Welke gegevens hebt u hen wel al bezorgd? Als ze een EAF gekregen hebben, hebben ze normaal alles wat ze moeten hebben.
Is het normaal dat dit zo lang duurt? Ik heb ook schade aan fiets en kledij.
Indien u niet in fout bent, zal de verzekering van de wagen die u aangereden heeft, dit ook moeten betalen. Zorg wel dat je bewijzen hebt van deze schade.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Likes
Topic Starter
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2017 20:22

'Klacht indienen' en een proces-verbaal laten opstellen is in dit geval hetzelfde. Dat de politie u eventueel confronteert met vaststellingen die afwijken van uw versie van de feiten is ook normaal.

Heeft u het document dat u bij zich had op het bureel laten voegen aan het proces-verbaal? ZOja dan kan dit de reden zijn dat men geen verklaring meer van u heeft afgenomen.

Neem nog eens contact op (of laat uw verzekering dit doen) en vraag het attest van verkeersongeval. Hierop staan alle gegevens van de tegenpartij.

Reclame

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#4 , 26 apr 2017 21:09

Kan dus inderdaad? Gezien PV zal een politierechtbank zich moeten uitspreken. Gegeven de 'objectieve aansprakelijkheid ten aanzien van zwakke weggebruikers' zal u alleszins lichamelijke schade terugbetaald krijgen, ongeacht uw aansprakelijkheid. Maar uiteraard kan uw verzekering niets terugvorderen indien zij geen gegevens heeft van tegenpartij.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 apr 2017 09:57

Sowieso moet de BA verzekering van de wagen (het ging toch om een wagen, die andere partij, want dat lees ik hier nog nergens?) opdraaien voor uw medische kosten, ongeacht of u in fout bent of niet. Als u zelf in fout bent, zal uw familiale verzekering echter de eventuele schade aan de wagen moeten vergoeden (schade aan uw kleding en fiets is in dat geval voor eigen rekening).

Of u al dan niet in fout bent, kunnen wij uiteraard niet beoordelen op basis van de info die hier nu staat...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Verkeersongevallen”