Verkeersongeval

Andyy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeersongeval

#1 , 25 apr 2017 22:47

Beste mensen,

Ik heb een vraag over een auto ongeluk nog niet zo lang geleden gebeurd. Er is voor het laatst een auto tegen mijn achterste zijde van mijn auto gereden door omdat ik een brutte rem door een fietser die overstak midden op een weg. Ik heb daarna naar de politie gebeld en die zijn ter plaatse geweest. Toen ik vroeg om het aanrijdingsformulier in te vullen zei hij dat het niet hoeft en zal hij alles aan mijn verzekering door zal sturen.
Nu ik naar mijn verzekering ben gestapt en vroeg of de verklaring is toegekomen,zei mijn verzekering dat ze niks hebben gekregen. Mijn vraag is nu hoe geraak ik aan de gegevens van de tegenpartij?
Ik heb de politie agent gebeld die bij het ongeval aanwezig was en had me onbeleefd verteld of dat ik in sprookjes geloofde en dat hij mijn verklaring in het systeem zal registreren en dat hij de maand de tijd heeft om mijn verklaring en die van de tegenpartij op te maken in het systeem. Zo lang ik geen gegevens heb, kan mijn verzekering geen verdere stappen zetten en ook niet met de PV nummer waar niks op geregisteert staat alleen dat het bestaan en dat er een ongeluk is gebeurd.
Wie mij nuttig kan helpen met beter informatie ben ik altijd wel dankbaar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 25 apr 2017 23:09

In onze politiezone dient steeds het EAF te worden opgesteld.
Stel dat parket zaak seponeert en de gegevens niet vrijgeeft ..dan sta je nergens.
Politie stuurt NOOIT gegevens naar een verzekering maar wel naar parket en daar hebben ze inderdaad een maand tijd voor.
In een aantal politiezones is er bij mijn weten wel een document in het politiesysteem die de nodige gegevens van een aanrijding vermeld dat aan beide partijen kan gegeven worden dus waar niet alleen het PV nr opstaat maar ook bepaalde gegevens van partijen en verzekeringen.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 25 apr 2017 23:11

Heeft u zelf de nummerplaat niet genoteerd van de tegenpartij?

Ik zou dit verhaal alvast mededelen aan je verzekering, zodat er een dossier kan opgestart worden zonder tegenpartij, moest dit nog niet gebeurd zijn.
Binnen een maand heeft die agent het PV opgesteld, en kun je dit doorgeven aan de verzekering zodat zij kunnen communiceren met het parket voor de resterende informatie.
Indien de agent dit niet doet, zou ik deze aanmanen, en naar de commissaris gaan, tot zelfs comité P indien het echt niet in orde zou komen.

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 apr 2017 23:23

Men heeft inderdaad een maand de tijd om het attest verkeersongeval over te maken. De afwerkingstermijn van het proces-verbaal is drie maanden.

Terug naar “Verkeersongevallen”