Geschil met Lease maatschappij

Frederiksmets
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geschil met Lease maatschappij

#1 , 14 apr 2017 12:18

Goedemiddag,

17/03 heb ik een stoeprand geraakt met mijn leasewagen.
Aan de buitenkant kon ik enkel zien dat mijn 2 velgen beschadigd waren. Gezien ik slechts 5 min van thuis verwijderd was ben ik verder gereden, ik merkte wel op dat mijn stuur niet meer rechtstond.
Gezien het ongeval vrijdagavond plaatsvond kon ik de leasemaatschappij niet telefonisch verwittigen.
Ik heb wel de volgende ochtend melding gemaakt op hun website van het ongeval en de schade en oorzaak beschreven.
Maandag contacteerde ik de leasemaatschappij, die meteen VAB verwittigde op de auto te takelen naar de dichtsbijzijnde garage.
Mijn auto is nog steeds binnen voor herstelling en de kosten lopen hoog op, zo zouden de voor en achteras vervangen zijn de twee velgen enz.

Gisteren kreeg ik een mail dat de verzekeraar niet onmnium kan tussenkomen gevolgd door een hele hoop aantijgingen ondermeer dat ik vluchtmisdrijf zou hebben gepleegd waardoor ik mij heb onttrokken van alle vaststellingen.
Ze willen de kosten maw op mij verhalen.
Bovendien raadde ze mij aan om een tegenexpertise te laten doen om een akkoord te vinden wat betreft het schade bestek.

Uiteraard ben ik hier erg door geschrokken.
In mijn contract staan volgende artikels.

1.1. De HUURDER zal *LEASE binnen de 24 uur na de vaststelling van schade aan of veroorzaakt door het voertuig of na de vaststelling van de diefstal van het voertuig *LEASE in kennis stellen van het voorval. Hij verbindt er zich toe de feitelijke toedracht alsook de omstandigheden waarin de schade zich heeft voorgedaan volledig en waarheidsgetrouw mee te delen

11.2. De HUURDER verbindt er zich toe zijn volledige en prompte medewerking te verlenen aan de afhandeling van de schade, de vaststelling van de aansprakelijkheden en de schade, en desgevallend aan het uitoefenen van verhaal op de aansprakelijke derde. Hij zal *LEASE ook onmiddellijk inlichten van alle gerechtelijke procedures met betrekking tot een schadegeval of diefstal en haar een kopie bezorgen van alle gerechtelijke en buitengerechtelijke akten dienaangaande.

Wat mij betreft heb ik dus al het nodige gedaan.
Wat raadden jullie mij aan?
Ben ik in de fout gegaan met mijn weg naar huis verder te zetten?
Op geen enkel ogenblik was er kwaad opzet ih spel, ik wist dan ook niet dat een stoeprand zoveel schade zou kunnen teweegbrengen?
En indien het geen weekend was had ik ook meteen de leasemaatschappij kunnen verwittigen.

Ik hoop dat jullie mij raad kunnen geven wat ik hier tegen kan doen.

Vriendelijke groeten,

Frederik

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding