provisioneel bedrag

kizmet
Topic Starter
Berichten: 17

Re: provisioneel bedrag

#16 , 13 apr 2017 11:39

Ik denk dat het een burgelijke zaak is. Ik ben in al deze materie niet zo goed thuis.
Eerst zij mijn advocaat dat de dame die me aanreed (met een fiets) niet verzekerd was. Edoch reed ze op dat ogenblik van haar werk naar huis of omgekeerd en ga ik ervan uit dat ze alsnog verzekerd is door haar werkgever. Hoever dit reikt weet ik niet.

Wel weet ik dat het om een poolse vrouw gaat die destijds in een vrij dure gemeente woonde en aan het werk was. Kort na het ongeluk is ze echter verhuisd naar een andere provincie en ook niet net over de provincie grens.

Omdat ik net van mijn advocaat een mail kreeg dat ik niet moest rekenen op enige vergoeding, zelfs als (en daar is hij vrij zeker van) ik een aanzienlijke soms zou toegewezen krijgen, ben ik even die dame op google gaan opzoeken.
Mijn advocaat stelt dat de tegenpartij onvermogend is en werkloos en dat er zelfs op haar kleine werkloosheidsuitkering geen loonbeslag zou kunnen worden gelegd.

Zo ontdekte ik het volgende: Mevrouw woonde eerst in een dure buurt en had werk. Na het ongeval verhuisde ze naar een heel andere provincie en niet net over de provinciegrens. Ondertussen is mevrouw werkloos.
Toch vind ik het erg vreemd dat op het adres waar ze momenteel woont er vroeger een bedrijf was dat failliet verklaard werd en waarvan de zaakvoerder per toeval haar familienaam droeg.
Waarschijnlijk woont ze dus in het huis van haar vader of oom of zo.
Hoe groot is de kans dat als je van Polen naar Belgie komt wonen je achter je hoek van je oorspronkelijk adres een zaak vindt onder leiding van een naamgenoot? Hoe groot is de kans als je verhuisd en 150km verder gaat wonen je per toeval in exact hetzelfde huis gaat wonen waar eerder een naamgenoot van u failliet verklaard werd in dezelfde zaak als die je achter je hoek ook had?

Bovendien heeft ze een peperdure advocaat, waarvan ik vermoed dat ze zeker niet pro deo werkt en aangezien mevrouw niet verzekerd was kan ze deze ook niet via haar verzekering hebben. Hoe kan een onvermogend persoon een peperdure advocate voor zich laten pleiten, tenzij er reeds banden waren of tenzij zijzelf of een familielid dit bekostigd?

Mijn situatie is vrij precair want door de medische kosten door het ongeluk dreig ik mijn woning te verliezen. Mijn kinderen hebben een jaar verloren en ze zijn plots volwassen moeten worden. Ikzelf heb heel erg veel pijn gehad en heb vaak nog pijnen. Enfin dat terzijde.
Mijn huis was het enige spaarcentje dat ik kon opzij leggen waar mijn kinderen later iets van zouden hebben. Nu dreig ik dat dus te verliezen.

Als ik mocht kiezen tussen een aanzienlijke som geld en mijn gezondheid dan koos ik zonder enige twijfel voor mijn gezondheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#17 , 13 apr 2017 13:24

Kijk eens na of in uw polis rechtsbijstand niet voorzien is dat uw verzekering aan u uitbetaalt als de aansprakelijk onvermogend is.

De werkgever heeft niets te maken met de aansprakelijkheid van de werknemer als die van huis naar het werk fietst of omgekeerd.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”