aanrijding

s212
Topic Starter
Berichten: 5

aanrijding

#1 , 23 mar 2017 08:51

Heb een tijd terug een raar voorval gehad. ik ben touringcar chauffeur, en ik moest een groep 's avonds afzetten en oppikken in dezelfde straat. ik heb mij tegen het verkeer in op een bus parking gezet ( was een dorpje en er reden geen bussen meer). ik ben voorwaarts terug weggereden. 2 stopplaatsen verder (was een kroegentocht) is er een man naar mij gekomen met de leuke vermelding dat ik hem aangereden heb op mijn eerste stopplaats. de schade aan zijn voertuig kwam overeen met de afdruk van mijn trekhaak. Ik zei hem dat ik achteruitrijcamera's heb op mijn bus en dat ik alles kan zien wat er achter mijn bus en dat ik niets gemerkt of gezien heb . Tijdens mijn stop ben ik niet continu bij mijn bus gebleven. Omdat ik geen zin had in discussies heb ik er de lokale politie bijgehaald. in eerste instantie moest ik een aanrijdingsformulier invullen in bijzijn van de politie. Maar toen de tegenpartij zijn deel moest invullen bleek dat hij geen geldig verzekeringsdocument kon voorleggen. resultaat zijn auto aan de klem. en ipv een aanrijdingsformulier is het een Pv geworden.
Dus ik denk dat de tegenpartij achteruit gereden is tegen mijn trekhaak, gezien heeft dat er niemand in de bus zat en zo de schade aan zijn voertuig in mijn schoenen probeert te schuiven ( ik had totaal geen schade aan mijn voertuig)
Wat zijn de mogelijke gevolgen voor mij?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 23 mar 2017 16:55

Worst case: Dat de verzekering van uw bus de tegenpartij uitbetaalt en dat de verzekeringspremie stijgt. Dat zal pas kunnen gebeuren wanneer het parket het PV vrijgeeft.