Kennis reed auto aan, kan niet contacteren

shevv
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Kennis reed auto aan, kan niet contacteren

#1 , 02 mar 2017 22:40

Beste,


Dus ik doe aan een sport, en na mijn training in de kleedkamer kwam mijn trainer naar mij toe en zei dat vriendin van iemand die met ons meetrainde, tegen mijn auto is gereden op de parking. En dat die donderdag (die dag was het dinsdag) terug zou komen trainen.

Dus donderdag was hij er niet, ik vroeg aan trainer naar zijn nummer, en hij (de vriend van het meisje die mijn auto aanreed) had die van mijne ook blijkbaar gevraagd. die nacht(donderdag) heb ik hem niet gebeld want het werd al laat...

Dus heb ik vrijdag heel de dag gebeld, hij nam niet op, stuurde sms, hoorde niets van hem.
Zaterdag hetzelfde, maar heb dan hem gecontacteerd via facebook, en hij antwoorde dat hij die avond iets ging laten weten, hij moest het met zijn vriendin bespreken.

Diene avond(zaterdag) hoorde ik niets van hem, heb zondag heel de dag gebeld en geschreven nog altijd niets. Maandag stuurde hij dat hij eens wilt langskomen, en dat vriendin volgens haar alleen spiegel had geraakt, en krasjes op de deur niet van haar waren. Of ja ze had die niet gezien diene avond van ongeval.

Natuurlijk omdat het nacht was, en die krasjes door haar bedekt waren door modder... wij hebben onze auto maar paar weken, was en een perfecte auto zonder krasjes.

Mijn vraag is, kan het zijn dat verzekering moeilijk gaat doen omdat het al meer dan een week geleden is ? Heb nog niets gezegd tegen hun...
Het is echt onbeschoft van die mensen, van avond van ongeval hebben ze ons helemaal niet gesproken, alleen mijn trainer.
Als ik ze wil contacteren nemen ze niet op of antwoorden 3/4dagen later.
Ik probeer voor hun gemakkelijk te maken en voor hun geen grote probleem van dit te maken, door hun aan te geven aan politie.

Maar wat zou ik best kunnen doen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#2 , 03 mar 2017 08:51

Beste,


Dus ik doe aan een sport, en na mijn training in de kleedkamer kwam mijn trainer naar mij toe en zei dat vriendin van iemand die met ons meetrainde, tegen mijn auto is gereden op de parking. En dat die donderdag (die dag was het dinsdag) terug zou komen trainen.

Dus donderdag was hij er niet, ik vroeg aan trainer naar zijn nummer, en hij (de vriend van het meisje die mijn auto aanreed) had die van mijne ook blijkbaar gevraagd. die nacht(donderdag) heb ik hem niet gebeld want het werd al laat...

Dus heb ik vrijdag heel de dag gebeld, hij nam niet op, stuurde sms, hoorde niets van hem.
Zaterdag hetzelfde, maar heb dan hem gecontacteerd via facebook, en hij antwoorde dat hij die avond iets ging laten weten, hij moest het met zijn vriendin bespreken.

Diene avond(zaterdag) hoorde ik niets van hem, heb zondag heel de dag gebeld en geschreven nog altijd niets. Maandag stuurde hij dat hij eens wilt langskomen, en dat vriendin volgens haar alleen spiegel had geraakt, en krasjes op de deur niet van haar waren. Of ja ze had die niet gezien diene avond van ongeval.
Niet al te snugger van tegenpartij om die sms te sturen. Met die sms, geeft hij immers expliciet toe dat zijn vriendin met die auto tegen de uwe gereden is, en ze zich daar wel degelijk bewust van is. Dat maakt dat er sprake is van vluchtmisdrijf.

Hou die sms dus zeker goed bij, en doe er uw voordeel mee. Samen met eventueel een gedateerde en ondertekende verklaring van de getuige (die trainer) kunnen een (begin van) een bewijs vormen. Doe alvast sowieso aangifte bij uw verzekeraar. En eis dat tegenpartij alsnog gezamenlijk met u een EAF opstelt, bij gebreke waaraan zij zichzelf blootgesteld ziet aan een klacht van uwentwege wegens vluchtmisdrijf. Parketten lachen daar niet mee .....

En voorts : Om na te gaan voor wélke schade aan uw auto zij verantwoordelijk is, dienen tegensprekelijke expertises. Experts kunnen perfect nagaan welke schade aan uw voertuig afkomstig is van de aanrijding die tegenpartij veroorzaakt heeft. De eerste stap terzake is nu ervoor te zorgen dat het EAF deftig opgesteld wordt, en beide partijen aangifte doen bij hun verzekeringsmaatschappij.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

shevv
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2017 16:18

Ik heb schrik dat die zijn auto al gaat laten maken, waar dat die mijn deur heeft geraakt... dan kan een expertise dat niet bewijzen zeker

Reclame

shevv
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 mar 2017 22:15

heeft niemand iets toe te voegen?

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 06 mar 2017 00:07

Gezien de bestuurder hier zelf schrijft dat hij/zij gaan kijken is naar de schade ... en dan verder gereden zonder zich kenbaar te maken is het al vluchtmisdrijf.
Of het verwittigen van de trainer zou op dat ogenblik moeten gebeurd zijn.
Tevens geven ze toe niet alleen aangereden te hebben maar zelfs de schade bekeken en ook de krassen gezien ( ook al was er blijkbaar modder op) raar.
Geef hem tot morgenavond tijd - stel ondertussen een EAF met al uw schade en met al de u gekende gegevens van de andere partij en verwittig al zeker uw makelaar.
Mogelijk is het goedkoper dit in de minne te regelen tot een bepaald bedrag is dat zelfs beter dan verzekering in te schakelen.
U heb de trainer als getuige - zorg dat die een verklaring op papier mail is ook goed zet.

Als beide wagens op dezelfde plaats staan kan vermoedelijk direct gezien worden of de krassen door voertuig andere partij kunnen veroorzaakt zijn.
Bij geen reactie laat u weten dat u anders verplicht zal zijn ook PV te laten opstellen ( ze hebben zal toegegeven tegen uw wagen te hebben gereden) en uw verzekering in kennis te stellen.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#6 , 07 mar 2017 22:23

Wat u al zeker moet doen is uw verzekeringsmaatschappij in kennis stellen. U kan de naam van 'diegene die meetrainde' waarschijnlijk bia de club vernemen. Zij zullen dan wel de nodige correspondentie voeren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Verkeersongevallen”