Parkeerschade in niet-verlichte parking

Nomolas
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Parkeerschade in niet-verlichte parking

#1 , 08 feb 2017 19:29

Ik heb mijn spiegel afgereden bij het uitrijden van een parkeerplaats op een niet-verlichte parking. Het was erg moeilijk om te zien wat ik deed en heb dus een betonpaal niet gezien - was me vooral aan het focussen om de auto naast mij niet te beschadigen.

Ik vraag me nu af of ik de kost voor herstel kan verhalen op de parkingbeheerder. Die parking is normaal wel verlicht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2017 19:42

Natuurlijk niet, u rijdt een statisch object aan. De eigenaar kan wel aan u een vergoeding voor eventuele schade vragen

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 08 feb 2017 19:58

Had u de lichten van uw wagen niet aan?
Zoals je dat doet als het buiten donker is.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

LeenW
Berichten: 12817

#4 , 08 feb 2017 20:06

Lijkt mij ook dat het aan u is om uw rijgedrag aan te passen aan de omstandigheden. Als u zo snel reed dat de spiegel er effectief af kwam, lijkt mij dit een geval van onaangepaste snelheid.

giserke
Berichten: 2434

#5 , 08 feb 2017 20:26

De eigenaar van die parking heeft U toch niet verplicht om binnen te rijden? Bovendien U bent ergens tegenaan gereden, niet omgekeerd.

Nomolas
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 feb 2017 10:21

Natuurlijk niet, u rijdt een statisch object aan. De eigenaar kan wel aan u een vergoeding voor eventuele schade vragen
Bedankt voor uw antwoord. Makes sense ;)
Had u de lichten van uw wagen niet aan?
Zoals je dat doet als het buiten donker is.
Ah nee, ik rijd altijd zonder lichten. Bedankt voor uw nuttig antwoord.
Lijkt mij ook dat het aan u is om uw rijgedrag aan te passen aan de omstandigheden. Als u zo snel reed dat de spiegel er effectief af kwam, lijkt mij dit een geval van onaangepaste snelheid.
Ik reed, denk ik, 2km per uur? Ik was aan het focussen op de auto's rondom, om die zeker niet te raken. Maar ik begrijp je veronderstelling.
De eigenaar van die parking heeft U toch niet verplicht om binnen te rijden? Bovendien U bent ergens tegenaan gereden, niet omgekeerd.
Bedankt voor uw antwoord.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 feb 2017 21:50

Je kan misschien een poging doen voor verlies van een kans (om de zijkant niet te raken als er verlichting was).
Erg onwaarschijnlijk - noem het eerder onmogelijk.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Verkeersongevallen”