Doet er volgens mij niet zozeer toe of dit nu wel of niet een prioritair voertuig was. De eerste chauffeur zag een dreigende situatie en remde.
De combi kon je niet zien komen (deze was immers niet te horen) en pas zichtbaar wanneer deze aan het einde van de straat kwam.
Je zei zelf : "De bestuurder voor mij had gecontroleerd kunnen stoppen, maar smeet in plaats daarvan alle remmen toe, er was nog zeker 15 meter afstand tussen de plaats waar ze gestopt is en de plaats waar de combi voorbijreed."
Als de combi pas zichtbaar was op het einde van de straat hoe kon de chauffeur voor je dan al 15m voor die straat tot volledige stilstand zijn gekomen.
Ik weet dat het niet altijd evident is om "objectief" een situatie te schetsen waar je dan nog zelf bij betrokken bent, maar ik blijf bij mijn stelling dat de eerste chauffeur geen "fout" heeft begaan en zo ja, dan zal jij dat (volgens mij) moeten bewijzen. [Hoezeer ik je ook begrijp].
We weten bv ook niet hoe snel die combi reed. Dit kan meegespeeld hebben in de beslissing van de voorligger om hard(er) te remmen. Wat was de toedracht van die combi dat ze met zwaailichten een kruispunt naderde. Kunnen zij medeverantwoordelijk gesteld worden voor het ongeluk?