aanrijding priveparking

Dempsey13
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aanrijding priveparking

#1 , 02 feb 2017 17:40

beste,

kort het verhaal, op weg naar de uitgang van de parking van mijn werk ( een ziekenhuis ) rij ik achter een auto en deze persoon remt ineens en door niet meteen te reageren zijn wij tegen elkaar gebotst. nu ben ik meteen uitgestapt voor me te verontschuldigen, de persoon stapt ook uit en bekijken samen de schade.
bij beide auto's niets te zien en komen overeen dat er niets is, deze dame die ook in het ziekenhuis werkt vraagt voor de zekerheid mijn naam en geef deze meteen. nu twee dagen later krijg ik een telefoon van deze dame dat er toch schade is ( krassen en een bluts ).
dus ik zeg van dat ik anders nog eens de wagen mag bekijken, maar ging niet omdat ze met een andere wagen is op dit moment.
nu zei ze dat we dit anders de volgende dag moesten doen maar dat is dan 3 dagen later van de feite. wat moet ik nu doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 02 feb 2017 20:18

beste,

kort het verhaal, op weg naar de uitgang van de parking van mijn werk ( een ziekenhuis ) rij ik achter een auto en deze persoon remt ineens en door niet meteen te reageren zijn wij tegen elkaar gebotst. nu ben ik meteen uitgestapt voor me te verontschuldigen, de persoon stapt ook uit en bekijken samen de schade.
bij beide auto's niets te zien en komen overeen dat er niets is, deze dame die ook in het ziekenhuis werkt vraagt voor de zekerheid mijn naam en geef deze meteen. nu twee dagen later krijg ik een telefoon van deze dame dat er toch schade is ( krassen en een bluts ).
dus ik zeg van dat ik anders nog eens de wagen mag bekijken, maar ging niet omdat ze met een andere wagen is op dit moment.
nu zei ze dat we dit anders de volgende dag moesten doen maar dat is dan 3 dagen later van de feite. wat moet ik nu doen?

aan het ziekenhuis vragen dat men de beelden bijhoud, indien er op de parking camera's staan, immers men mag ook niet zomaar stoppen zonder anderen in gevaar te brengen etc . . .

er zal in elk geval een Europees aanrijdingsformulier moeten worden ingevuld, dit kan bij u verzekeraar op kantoor, daarvoor moet u niet naar de tegenpartij.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 02 feb 2017 22:12

Als men de gegevens van de tegenpartij heeft.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 feb 2017 22:56

er zal in elk geval een Europees aanrijdingsformulier moeten worden ingevuld, dit kan bij u verzekeraar op kantoor, daarvoor moet u niet naar de tegenpartij.
U kan daarin betwisten dat vlak na het ongeval schade te zien was.
Daarbij refererend aan de datum van het invullen van het schadeformulier, waarbij u geen zekerheid heeft wat er in tussentijd gebeurd is met het voertuig van de andere partij.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 feb 2017 10:07

Heeft uw wagen schade? Lijkt me straf dat de andere wagen geblutst is, zonder dat er aan uw wagen iets te zien is (ook al zijn het maar schrammen).

Vraag om toch de andere wagen nog eens te mogen zien, zodat u zelf ook de schade kan beoordelen. Zoals hierboven gezegd: u weet niet wat er in tussentijd gebeurd is met de wagen. Als u geen schade zag op het moment zelf, en nu is er plots een deuk, is de kans groot dat dit in tussentijd gebeurd is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Verkeersongevallen”